Volba rozumem i peněženkou

Otestovali jsme horská elektrokola domácí značky EasyBike, konkrétně model Ego 2.0 pro pány a model Ega pro dámy.

EasyBike jako privátní značka kolosu Auto Kelly (patřícího do skupiny LKQ, což je největší distributor náhradních dílů v Evropě a Severní Americe) není žádná rychlokvaška, protože elektrokola nabízí už téměř deset let a lze ji považovat opravdu za zdomácnělou a „naši“. Za tu dobu se mnohé naučila, například jak zajistit co nejdostupnější a nejkvalitnější servis prostřednictvím partnerských prodejen, ale také jak nešidit výbavu e-biků a za dané peníze je osadit co nejlepšími, respektive maximálně funkčními komponenty. Elektrokola EasyBike jsou v prodeji přes webové stránky (a s osobním vyzvednutím), ale ideálně si je kupte a předtím osobně vyzkoušejte v některé z 84 poboček Auto Kelly po celé ČR! Ve známých prodejnách pochodíte nejen s nákupem náhradních dílů pro váš automobil, ale uspějete také při potřebě koupit elektrokolo. Zpravidla jim patří část prodejny, kde jsou vystavena anebo alespoň zabírají skromnější vytyčený koutek. V něm si vyberete nejen elektrokola, ale i potřebné doplňky, oblečení anebo výbavu na cesty či nářadí a díly na servis.

A MÁME TU PÁREČEK!

Po roce jsme opět dostali možnost prověřit model pánského e-biku EasyBike Ego 2.0. Už druhou sezonu se pyšní integrovanou baterií a pro letošek dostal pěknou červenou barvu. A co víc, narodila se mu sestřička! Tedy, nepředstavujte si miminko v zavinovačce, nýbrž dámský model elektrokola s názvem Ega 2.0. Pyšní se také integrovanou baterií, pochopitelně kratším a sníženým rámem pro ženskou postavu, menšími koly o průměru 27,5“, ale jinak je motorové osazení a komponentová skladba v podstatě totožná. Pardon, ještě něco je jinak: Podle nás dámská verze vypadá ještě líp než ta pánská! Špičkový design a vzezření e-biku o pár desítek tisíc dražšího. Ano, při debatách se čtenáři často říkáme, že barva nejezdí a klíčové jsou základní komponenty a rám, ale pozor, u modelu EasyBike EGA 2.0 barva opravdu jezdí! Povedená a velmi decentní ocelovo-šedo-titanová v kombinaci s tyrkysovými motivy a nápisy je skutečně exkluzivní. Tak by mohlo vypadat i moje elektrokolo, sakryš, povzdechli jsme si s kolegou fotografem a trochu závistivě sledovali testerku, jak hladí rám, opatrně nasedá a s radostí se rozjíždí.

 

PRO KOHO JSOU URČENA?

Jsou to elektrokola na každý den, pro sport i pro dojíždění do práce, pro příležitostné výlety anebo klidně delší dovolenou a výpravy v kopcích. Kvůli pevným rámům a nepříliš objemným pneumatikám a průměrným komponentům pochopitelně mají své limity, ovšem dokážou uspokojit opravdu široké spektrum zákazníků. Nejdůležitějším faktorem je vysoký koeficient poměru ceny a výkonu. A potom také – překvapivě – i velice nápaditý design a dobré zpracování (není bez zajímavosti, že jsou to elektrokola české značky smontovaná v Česku, v podhůří Orlických hor). Obě elektrokola jsou postavena na rámech z trubek z hliníkové slitiny. Tvary jsou čisté a přímočaře jednoduché. Středové pohony jsou úhledně zabudovány do oblasti středu a veškeré linie dalších trubek jsou hladké a bez rušivých elementů. Ve spodní trubce je šikovně integrována baterie, zámek pro vyjmutí a také konektor pro nabíjení jsou u pánského modelu v horní části, naopak u dámského modelu dole, blíže středu. Je to tím, že se jedná o lehce odlišné rámy a Ega je zkrátka přizpůsobena ženské postavě. Tvarově zajímavé jsou zadní šikmé vzpěry, které také prozrazují příbuznost obou modelů. Rámy jsou dostatečně tuhé a odolné, takže pro utlumení vibrací nezbývá než se spolehnout na přední vidlici, tlak v pneumatikách a polstrování sedla. Na obou modelech jsou sedla designově vyladěna k rámům a upnuta v esteticky úhledných hliníkových sedlových trubkách s rovnými zámky. Řídítka mají na šířku dostatečných 74 centimetrů a celý kokpit je u Ega a Egy přehledný a vše je v dosahu: od brzd, řazení, zámku vidlice až po ovládání pohonu. Uprostřed řídítek najdeme velký a přehledný displej Bafang se všemi údaji a také USB konektorem. Na vysoké úrovni je i vnitřní vedení řadicích bovdenů, brzdových hadiček i kabeláže k pohonu – spodní šikmou trubkou a také horní rámovou, takže za jízdy nikde nic neklepe ani necinká a jízda je příkladně tichá. Na rámu je spousta pěkných detailů a s přihlédnutím k ceně skutečně není moc co vytknout komponentovému osazení. Integrace baterie je dobrá a snížení její pozice a zastavění do rámu přispívá k lepšímu vyvážení celku.

 

VERDIKT

Geometrie je uživatelsky neutrální až sportovní, v tomto duchu jsou osazeny i delší představce, které společně s podložkami umožní nastavit požadovanou výšku řídítek podle potřeby. Vedení stopy je klidné, změna směru snadná a bez záludností. Sjezdové a stoupací schopnosti obou strojů v lehkém terénu jsou uspokojivé a spojení se středovým Bafangem funguje. Pohon to není složitý, perfektně se k této kategorii hodí a pracuje čitelně. Celkem lineárně přidává dopomoc ke šlapání jezdce podle toho, jaký je zvolený režim na ovladači. Na nejsilnější pětku sice nevytrhává zadním kolem pařezy z okraje lesní cesty, ale sílu má! Hladké řazení bez zbytečných rázů do řetězu usnadňuje užitečná krabička s řadicím senzorem Gearsensor.com, díky kterému je pohon na zlomek vteřiny odpojen vždy v okamžiku, kdy se pohne řadicí lanko a chystáme se přeřadit. Tím jsou extrémního namáhání v tahu ušetřeny řetěz i ozubená kolečka, a celá soustava si tak zachovává delší životnost. V tomto je jasná přidaná hodnota a výrobci patří pochvala, že se k tomuto řešení odhodlal. Pro větší jistotu a tuhost ve sjezdech by nebylo od věci použít náboje s pevnými osami na vidlici i zadní stavbě, ale to už by se promítlo do vyšší ceny. Spolehnutí bylo i na hydraulické kotoučové brzdy. Sice s menšími kotouči, ale dostatečným brzdným účinkem. Za nás maximální hodnocení bez větších výhrad – samozřejmě s přihlédnutím ke kategorii, ve které se nacházíme. Tyto modely bychom klidně mohli mít stabilně v redakční garáži jako každodenní pracanty, kteří makají bez odmlouvání, a navíc vypadají dobře.

Text: Ondřej Vysypal, Pavel Nekvinda, foto: Pavel Urbášek

 

EasyBike EGO 2.0, EGA

Cena: 42 990 Kč

Motor: středový Bafang MaxDrive M400, 36 V / 250 W

Baterie: Li-ion 36 V / 14 Ah, články Samsung

Rám: Al 6061 (velikosti 17, 19 a 21“)

Displej: LCD Bafang CP10

Řídicí jednotka: integrovaná

Vidlice: 29“ Suntour XCM, uzamykatelná z řídítek

Převody: 1 × 9

Přehazovačka: Shimano Deore, 9 rychlostí

Řazení: Shimano Alivio

Brzdy:     Shimano MT200, hydraulické, kotouče 180 mm vpředu a 160 mm vzadu

Řídítka:    Al 740 cm, průměr 31,8 mm

Sedlovka: Al 40 cm, průměr 30,9 mm

Kliky:        Lasco EB-06

Pedály:     Wellgo

Pláště:      Schwalbe Smart Sam 29 × 2,25“

Nosnost:   až 125 kg (počítá se hmotnost kola, jezdce a nákladu)

Hmotnost: přibližně 23 kg

Kontakt na výrobce a prodejce: www.easy-bike.cz

Play Video
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.
LASOUL

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one