V březnu se kola prodávala o stovky procent lépe

Podle analýzy katalogu zboží z e-shopu Heureka stoupá prodej kol letos k nebesům. Za březen se jich totiž prodalo o 420 % více než vloni, dokonce se hovoří o jejich nedostatku.

Za významným březnovým růstem stojí i to, že loni březnu Česko ‘ztuhlo’ během první vlny lockdownu, a tak na nákup kol nebylo ještě pomyšlení. Celoroční rostoucí čísla ale dokazují, že v průběhu roku se stala cyklistika jedním z top sportů v Česku. Zájem o kola významně rostl celý loňský rok, za uplynulý rok to bylo meziročně o 68 %. „Největší skoky v poptávce kopírovaly období, kdy byli lidé nuceni zůstat zavření doma – tedy první jarní, a druhý podzimní lockdown,” vysvětluje Michal Buzek z Heureky a dodává: „Zvýšenou poptávku po kolech nevidíme jen v Česku, ale registrujeme ji v dalších zemích – i na Slovensku rostla vloni jízdní kola o 65 %, v Maďarsku o 61 %.” 

Největší zájem mezi českými cyklisty je dlouhodobě o horská kola (66 % hledání), potom následují trekingová kola (18 %)  a kola silniční (10 %). „Zákazníci v Česku mají velmi široký výběr značek, a tak se při výběru orientují především podle ceny a jízdních vlastností kola. Trh je tu poměrně dost diferencovaný a tak značka nehraje při výběru tak důležitou roli,” vysvětluje Michal Buzek. Top 5 značek jízdních kol v Česku si na trhu drží podíl kolem 30 %. Pro srovnání, například u trhu s chytrými hodinkami drží top 5 značek podíl až 80 %.

Meziročně rostou také prodeje elektrokol, významný skok zaznamenaly především vloni na jaře, v první vlně lockdownu, kdy rostly mnohem víc než kola klasická. „Za celý loňský rok vzrostly prodeje elektrokol na internetu o 66 %. Za březen letošního roku to bylo o 150 % více než vloni,” vysvětluje Michal Buzek. Průměrně se zákazníci při nákupu elektrokol na internetu pohybují v rozmezí 23 – 35 tisíc korun. Že se jedná o atraktivní kategorii s velkým potenciálem dokládá i to, že v onlinu elektrokola tvoří už 9 % z obratu celého segmentu sport, a svou velikostí tak dorovnává klasická jízdní kola.

Od nejoblíbenějšího typu kol se odvíjí také nejčastější cena, za kterou Češi na internetu kola pořizují. Nejčastější rozmezí je mezi 10 a 16 tisíci korunami. „V souvislosti s cyklistikou samozřejmě padají běžně částky v desítkách tisíc korun směřující i ke sto tisícům a výše. Pokud se ale bavíme o největší části populace, kterou donutila posadit se na kolo částečně i korona, jedná se o střídmější částky,” říká Michal Buzek. Není však nijak výjimečné “parkovat” doma kola v ceně rodinných vozů. “Nejdražší prodané kolo na internetu bylo  v ceně malého osobního auta a stálo více než 300 tisíc korun. A nebylo jediné,” dodává Buzek.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one