Zákazníci podle vyjádření obchodu Alza.cz zároveň upřednostňují kvalitu a s tím související bezpečnost. Rostou průměrné hodnoty investic nejen do samotného bicyklu, ale i do doplňků a materiálu na údržbu. Prodeje v kategorii cyklistika se i na tomto e-shopu loni zdvojnásobily a rostoucí trend pokračuje také letos.
Elektrokola na vzestupu
„Poptávka po jízdních kolech začala rapidně růst již loni a tento trend pokračuje i letos. Od začátku roku vzrostl prodej jízdních kol na Alze o desítky procent, prodeje dětských o více než padesát,“ uvedl Ondřej Hnát, obchodní ředitel Alza.cz. Ještě větší růst zájmu zaznamenal e-shop v kategorii elektrických kol. Ta od začátku roku tvoří dvě třetiny z celkového počtu prodaných kol pro dospělé. „Celosvětově je jízdních, zejména horských kol nedostatek, který brzdí růst celé kategorie. Rychle rostoucí poptávku po těch elektrických se nám daří uspokojit díky odvážným objednávkám z loňska,“ doplnil Ondřej Hnát.
E-kola přinášejí sportovcům řadu výhod, které vynahrazují jejich vyšší pořizovací cenu. Pomoc elektromotoru srovnává výkonností rozdíly, a tak si může cyklovýlet společně užít celá rodina. Začínající nebo občasní cyklisté se na nich dostanou i na místa, kam by na běžném kole nedojeli. Na Alze patří mezi nejprodávanější horská elektrokola, za která zákazníci nejčastěji utratí mezi 40 a 60 tisíci korun.
S rostoucí popularitou cyklistiky roste také částka, kterou jsou zákaznici ochotni investovat i do klasických kol. Mezi nejprodávanější bicykly na Alze patří sice stále ty v cenové hladině do 20 tisíc korun, velmi dobře se však prodávají i výrazně dražší modely.
Více péče o kola i elektrokola
S kvalitnějším vybavením roste také potřeba cyklistů se o své bicykly starat. Prodeje přípravků péče o kola jsou nyní na Alze ve srovnání s loňským rokem téměř dvojnásobné. Největší zájem je při tom o kvalitní čisticí a mazací prostředky ve vyšších cenových kategoriích. Ty poskytují kompletní péči o kolo od umytí rámů a všech komponentů, přes mazací prostředky využívající nejnovější technologie až po funkční finální ošetření celého kola. „Zatímco dříve zákazníkům stačilo umýt kolo jarem a namazat motorovým olejem, dnes neváhají utratit tisíce korun za kvalitní mycí prostředky, oleje s nanotechnologiemi nebo leštěnky na lak,“ přibližuje Ondřej Hnát.
Preference kvality je patrná také u dalších souvisejících kategorií. Skokany letošního roku jsou zejména cyklistické helmy a brýle. Jejich prodeje se od začátku roku téměř zdvojnásobily a zákazníci dávají jednoznačně přednost modelům špičkových značek za vyšší ceny. Podobný růst prodejů zaznamenala i světla, hustilky, blatníky a další doplňky.
Ilustrační foto: archiv redakce