Značka Canyon, jeden z nejprogresivnějších a nejpopulárnějších výrobců jízdních kol a elektrokol všech kategorií, je od počátku průkopníkem on-line prodeje. De facto zosobňuje to, jak má vypadat a jak pro koncové zákazníky funguje nákup nového kola přes internet. Zatímco mnohé konkurenční značky tradiční distribuční kanály nyní utlumují, bourají zažité schéma a částečně také přecházejí na on-line (mimo jiné právě po vzoru Canyonu), tak německý brand jde opět proti proudu. V letošním roce otevře po celém světě celkem 15 kamenných prodejen, takzvaných Canyon Experience Partner (EXP) shopů, které nabídnou zákazníkům showroom a předváděcí, testovací, servisní i vyzvedávací místo v jednom.
PREMIÉRA CANYON EXP V PRAZE
Jeden z těchto specializovaných Canyon EXP je od dnešního dne v Praze. Vznikl spoluprací dvou cyklistických byznysmenů, obchodních partnerů a vizonářů – Kristiána Hynka, bývalého závodníka na kolech Canyon a šéfa obchodu Future Cycling, a Martina Vítka, cyklistického a sportovního nadšence a majitele obchodu LBS Sport v pražských Holešovicích. Zde také nový Canyon partnerský obchod sídlí.
SE ZÁKAZNÍKY OSOBNĚ
Jako značka přímého prodeje zákazníkům měla společnost Canyon Bicycles vždy silný a osobní vztah se svými zákazníky a fanoušky a nyní bude tato vazba ještě posílena. Nová kamenná prodejna s testovací flotilou, vzorky mnoha modelů a proškoleným personálem s hlubokou znalostí všech disciplín i celé nabídky značky Canyon bude připravena uspokojit veškeré požadavky zákazníků a pomoci jim provést ideální výběr vysněného stroje. Ten nebude možné na prodejně vybrat a hned zakoupit, ale po výběru zákazník provede standardní on-line objednávku. Poté si v daném termínu přijde svůj klasický anebo elektrický Canyon vyzvednout.
ZNALOST ZNAČKY
Kristián Hynek vyhrál v sedle horských kol Canyon bezpočet slavných závodů a maratonů, měl na starosti profesionální tým jako manažer a značce je věrný déle než jedenáct let. Jak připustil, tak prvotní úvahy o tomto konceptu kamenné prodejny mají kořeny v době před osmi lety, kdy o tom firma začala uvažovat. Vlastní Canyon EXP se společníkem Martinem Vítkem a českým zastoupením značky Canyon připravovali zhruba tři roky.
Spuštění a otevření EXP v zavedené prodejně LBS Sport v Praze nabízí všem zájemcům novou možnost, jak se s koly a elektrokoly Canyon a celkovou filozofií značky seznámit. Majitelé obchodu předpokládají, že velký zájem o služby prodejny a osobní seznámení se s nabídkou budou mít kromě fajnšmekrů a závodníků také zájemci o elektrokola. V tomto novém partnerském místě Canyon mají zákazníci k dispozici více než 400 metrů čtverečních prodejní plochy, na které se mohou zblízka seznámit s nejnovějšími modely i doplňky Canyon, využít servis, opravy a vyzvednutí kola a těžit z kompletního servisu a zkušeností značky.
TESTOVACÍ FLOTILA
„V LBS Sport nabídneme zájemcům o značku Canyon demo flotilu 30 kol a naši pracovníci budou připraveni pomoci zákazníkům, kteří si chtějí vybrat nové kolo. Se značkou Canyon mám dlouhou historii a společně s mým obchodním partnerem Martinem Vítkem se těšíme, že zákazníkům poskytneme skvělý zážitek,“ řekl Kristián Hynek.
Do konce roku 2025 bude mít Canyon globálně celkem 15 nových Experience partnerů, kteří budou kromě Velké Británie pokrývat také Německo, Belgii, Finsko, Španělsko, Švýcarsko, Švédsko, Českou republiku a USA. Canyon založil program Experience Partner na podporu testování produktů a odborných konzultací při nákupu. Podle nedávného průzkumu se jedná o nesmírně důležitý faktor pro ty, kteří nepreferují nákup kol on-line.
VYBRAT, VYZVEDNOUT A JEZDIT
„Náš nový koncept Canyon EXP přibližuje model značky zaměřený přímo na spotřebitele všem cyklistům a novým zákazníkům. Kromě servisu kol a vybraného sortimentu našich produktů bude LBS Sport nabízet zákazníkům Canyon testování kol a možnosti jejich vyzvednutí a také pořádání akcí, které mají za cíl budovat a inspirovat místní cyklistickou komunitu,“ řekl Tomáš Glabazňa, Market Manager Canyon pro Českou a Slovenskou republiku.
Pokud jste si vybrali své příští kolo u Canyon EXP, cesta tím nekončí. Se spuštěním služby Canyon Collect and Ride během tohoto roku si zákazníci budou moci také vybrat, kam jim bude kolo doručeno. Nový Canyon tak může být doručen k Experience partnerovi Canyon, který jej sestaví a objedná na předání. Také se zákazníkem projde všechny možnosti nastavení a před první jízdou zodpoví všechny dotazy. Více na www.canyon.com.
TEXT: Ondřej Vysypal
FOTO: archiv autora, Jan Němec (mtbs.cz)