Pohodlí a vlastní styl

Otestovali jsme Citroën ë-C4 ve výbavě Shine – zajímavý elektrický hatchback.

Dalším testovaným elektromobilem, kterému jsme se podívali na zoubek, je elektrická varianta tradičního menšího hatchbacku C4 od francouzské značky Citroën. Co nabízí a co umí toto vozidlo, které se každým coulem hlásí k extravagantním kořenům automobilky?

STRUČNĚ A JASNĚ

Model C4 v poslední generaci navazuje na populární předchůdce a první verze z let 2004 a 2010, které zaznamenaly celoevropský úspěch. Potom Citroën nasadil do nižší střední třídy trochu civilnější a ne tak odvážný a výrazný model C4 Cactus, aby se nyní slavná „céčtyřka“ vrátila v plné formě v námi testované verzi. Ta má pochopitelně i sourozence se spalovacími motory, nicméně tato je čistě elektrická. Zhruba 4,3 metru dlouhý vůz už není jen nevýrazným hatchbackem, ale díky odvážnému designérskému rukopisu, oplastování lemů blatníků i prahů, dlouhému rozvoru, lehce zvýšenému podvozku a velkým kolům se tváří jako nějaký crossover pro všestranné použití. Rozhodně je nepřehlédnutelný. Platí to i o námi testované bílé variantě, která je všechno možné, jenom ne fádní a nudná. Doplňují ji totiž zmíněné plastové prvky, má zajímavě tvarované světlomety a celou přední masku a také zadní část nese nápaditý rukopis v podobě plastového spojleru a jedinečného tvaru zadních LED světel. Nesmíme zapomenout na doplňky v modrém metalickém tónu, které najdeme na několika místech. Jednak na přední masce kolem mlhových světel, dále ve spodní části předních dveří, potom v podobě malého písmene ë na bocích a vzadu na kufru a také uvnitř interiéru.

INTERIÉR A VÝBAVA

Zdobnost a nápaditost vnějšího pláště hned po otevření dveří lehce ochladne, protože vstupujeme to čistšího a více funkcionalisticky pojatého interiéru. Jeho střídmost je podpořena koženými sedačkami a černým provedením lesklých i matných plastů. Přímo před řidičem je zajímavě tvarovaný volant se zkosenými hranami a na něm pouze nejnutnější tlačítka. Před předním sklem je pak umístěno sklíčko head-up displeje (starší varianta tohoto řešení ve srovnání s moderním zobrazením údajů přímo na předním skle). Zbytek ovládání je soustředěn do střední části. Potěšila nás dobře dostupná, klasická otočná tlačítka na ovládání teploty a klimatizace. Všemu vévodí hlavní 5,5palcový displej se zkosenou hranou u spolujezdce, kde se skrývají všechny podstatné informace. V dolní části pak najdeme ovladač pohonu a klasickou konzolu společnou vozům koncernu Stellantis. Celkový pocit z ergonomického zpracování a řešení místa řidiče je velmi dobrý. Zkrátka nepřijde ani spolujezdec – přímo před sebou v prostoru nad odkládací schránkou má k dispozici i vysouvací držák na tablet, pokud se bude chtít během jízdy zabavit nebo sledovat film. Na zadních sedadlech je dostatek místa, jen prostoru nad hlavou je trochu méně, ale nejde o nic dramatického.

JÍZDA A NABÍJENÍ

Tento model je vybaven akumulátorem o kapacitě 50 kWh vyskládaným v podlaze a dále elektrickým motorem pohánějícím přední kola výkonem až 100 kW (136 koní). Točivý moment soustavy dokáže dát maximálně 260 Nm, což je dostatek pro běžnou a leckdy i svižnou jízdu (maximální rychlost je omezena na 150 km/h). Auto se řídí velice příjemně a je „čiperné“ přesně tak, jak řidič požaduje. Nezamačkává posádku do sedaček a netrhá asfalt, ale je-li prioritou agilita a pilot přepne režim motoru na SPORT, dá se letět svižněji. V takovém případě počítejte se zvýšeným apetitem motoru, neboť spotřebu lze vyšponovat klidně až někam k 25 nebo i 28 kW/h, a tím také snížit dojezd třeba jen na 200 km. Je-li ale řidič rozvážnější povahy a vede-li vůz klidnější nohou a v režimech NORMAL nebo ECO, pak není problém stlačit spotřebu minimálně k 15 kWh na 100 kilometrů a docílit tak reálného dojezdu přes 350 kilometrů (a přitom nijak výrazněji nezaostávat za ostatními účastníky provozu). Modelu C4 je dobře v ulicích města i na okreskách nebo dálnicích. Jízda je příjemná a tichá, podvozek francouzsky komfortní. Výbava Shine zahrnuje veškeré bezpečnostní asistenty, adaptivní tempomat a další prvky. Auto zvládá rychlé nabíjení DC výkonem až 100 kW, takže na rychlé nabíječce vám stačí zhruba 20 nebo 30 minut k nabití baterie alespoň na 80 procent. Nabíjet lze i z třífázové zásuvky anebo klasické domovní zásuvky tou nejpomalejší cestou AC nabíjení (záleží na podmínkách, ale například při fungující domácí FVE je to ten nejekonomičtější a „nejzelenější“ způsob doplnění baterie elektromobilu).

VEZEME E-BIKE

K dispozici jsme měli verzi bez tažného zařízení, takže jsme nemohli převážet více elektrokol najednou, ale přepravu jednoho e-biku auto zvládlo bez problémů. Stačí sklopit zadní sedačky, vytvořit rovnou ložnou plochu a masivní e-bike dovnitř bezpečně a pohodlně uložíte. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů, což je dáno zvýšenou podlahou a také menším prostorem pod zkosenou zadní částí karoserie, nicméně po sklopení sedaček je k dispozici více než trojnásobek, to znamená 1250 litrů. To už stačí na naložení nejen jednoho nebo s trochou snahy i druhého elektrokola, ale také dalších nezbytných věcí a doplňků.

VERDIKT

Designově zajímavé, neotřelé a povedené menší rodinné nebo pracovní auto doslova na každý den – to je námi testovaný Citroën ë-C4 ve špičkové výbavě. Sice má pouze 50kWh baterii, ale i s ní se dá zahrát spousta muziky. Cena plně vybaveného vozu přesahuje milion korun, ale pokud bude nabídka prodejce zajímavá, neváhali bychom ani vteřinu!

Více informací na www.citroen.cz anebo u dealerů značky.

PRO

  • zajímavý design a extravagantní rukopis
  • jednoduchý a nekomplikovaný interiér
  • pohodlí a jízdní vlastnosti

PROTI

  • akumulátor s menší kapacitou
  • limitní objem zavazadelníku
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one