Orbea Wild FS H20 – Enduro jako denní chléb

Španělská značka Orbea s divokými baskickými geny vrhla na trh inovovanou řadu terénních celoodpružených elektrokol do nejtěžšího terénu. Modely Orbea Wild FS jsou na pomezí trailu a endura, neboť na přední vidlici i na tlumiči zadní stavby najdeme pružicí jednotky se zdvihem už nově 160 milimetrů (namísto předchozí generace se 140 mm).

To už je pořádný vzduchový polštář, v našem případě ve skvostné kombinaci vidlice Fox 36 Float Performance a tumiče Fox Float DPS Performance Trunnion. Perfektní tlumení s širokými možnostmi nastavení umožní vyniknout tomu, co pro nás španělští konstruktéři připravili.

BARVA HRAJE!

Křiklavě oranžovo-červená barva rámu nenechá nikoho na pochybách, že tenhle e-bike má sebevědomí na rozdávání (podobně efektní však může být i „batmanovská“ černo-šedá jako druhá alternativa). Uvnitř spodní rámové trubky najdeme integrovanou 500Wh baterii Bosch dobře přístupnou po vyklopení krytu na spodní straně. Vyšší modely pak pracují s pokročilejšími akumulátory o kapacitě 625 Wh. V případě zájmu je na rámku v horní části umístěna příprava na montáž přídavné externí baterie a další zvýšení kapacity. Středový pohon Bosch Performance CX je umístěn úplně vespod, pod úrovní baterie i pod úrovní zadní odpružené stavby, aby bylo těžiště co nejníž.

V DETAILECH JE SÍLA

Na rámu je k obdivování mnoho zajímavých detailů a konstrukčních lahůdek. Efektní je například rozdvojení spodní trubky v dolní části, respektive šikmý hliníkový profil, jenž z ní vychází směrem dozadu a nad motorem vytváří otvor. Dále míří k sedlové trubce a spodnímu uchycení zadní kyvky. Zvýšila se tím výrazně tuhost celého rámu, který už nemá šanci na žádné boční výkyvy, přestože baterie a motor přidávají v součtu zhruba šest kilogramů váhy navíc 6 kilogramů navíc. V bodu spojení této „zpevňující traverzy“ se sedlovou trubkou dokonce vzniká prostor pro umístění vstupu pro nabíjecí konektor baterie. Nápadité a efektní řešení, i tak zbylo v rámu ještě místo na uchycení lahve s pitím (anebo zmíněné přídavné baterie). Další zajímavostí je například šikovný a bytelný kryt spodní strany pravé zadní stavby pod řetězem anebo pojistka v hlavovém složení proti nadměrnému vyhnutí řídítek a ochrana před poškozením rámu od nohou vidlice.

ZA KOKPIT A JEDEME!

Po usednutí za řídítka je i pouhým okem znát o 1,5 stupně položenější přední vidlice (až na nynější hodně uvolněnou hodnotu 65,5°), takže i následný rozjezd je jako na prvém endurku. Rám je nižší a pozice v sedle je perfektní, jezdec je ve středu dění a širokými řídítky se může pustit do pilotáže. Při kochací vyjížďce nebo relativně klidnější trailové jízdě bez výstřelků až takový rozdíl v projevu od předchozí generace nepocítíme, je to prostě příjemná žehlička. Dokonce se nám e-bike chvílemi zdál až trochu moc těžkopádný, odlepit ho z boule dá práci, na zadní se mu moc nechce. Ale jak se terén prudce ohne dolů, všechno v něm najednou jakoby ožije, žíly vystoupí na povrch a svaly začnou pracovat. Wild FS se ponoří do zdvihů, přesně kopíruje terén a jeho agilita se najednou násobně zvýší. Náhle už to není jen klidná a líná žehlička, ale enduro, jak má být. Přesně poslouchá rozkazy svého pána a perfektně se nechá vést a ovládat. Řazení a motor šlapou bez jediné chyby a je to čistá radost. Klopenky, skoky, rozbitá koryta – všechno zvládne s naprostým přehledem. Jízda na něm je opravdu zážitek, který nemá hranice. Ale pozor – pouze pro toho, kdo umí jít až na dřeň a dokáže ho vést po nejtenčí hraně, v oblaku prachu a s kulisou sesouvající se suti a drolící se skály za sebou. Takový jezdec bude divokými schopnostmi Wildu po zásluze odměněn. Kdo ale chce jenom normální žehličku, může ji mít odjinud a de facto za polovic. Orbea Wild FS je ovšem něco víc a je dobré to vědět…

Text: Pavel Nekvinda, Ondřej Vysypal, foto: Pavel Urbášek, Ondra Šenk

 

Orbea Wild FS H20

Cena: 145 723 Kč

Rám: Orbea Hydroformed Alloy, Boost 12×148

Odpružení: Fox Suspension, 160 mm vpředu i vzadu

Motor: Bosch Performance CX Gen4, 250 W, 75 Nm; diplej Purion, baterie 500 Wh

Řadicí systém: Shimano XT/SLX, kazeta Sun Race 11-51 zubů, 12 rychlostí, řetěz KMC e12

Brzdy: Shimano BR520 4pístkové

Další komponenty: kola DT Swiss 29“, pláště Maxxis Minion 2,6“, Race Face, Selle Royal

Výrobce: www.orbea.com (lokalizovaný CZ web)

Dovozce: www.vavrys.cz

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.
LASOUL

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one