Oranžové dobrodružství na maximum

Otestovali jsme novinku domácí značky Leader Fox, a sice model horského elektrokola Oxnar s pevným rámem, motorem Panasonic a baterií o kapacitě 720 Wh.

Jihočeský výrobce kol a elektrokol Leader Fox už loni jako první nabídl zákazníkům e-biky s motory Panasonic a postupem času je úspěšně zapracoval do několika svých modelových řad. Japonský elektronický gigant se totiž v segmentu elektrokol prosazuje čím dál víc – nejen s bateriovými články, ale právě se svými moderními a výkonnými pohony. Varianta GX Ultimate, se kterou máme nyní opět co do činění, je se svým krouticím výkonem 90 Nm a propracovaným automatickým režimem určena pro horská elektrokola do náročného terénu. Jedno takové hravé horské elektrokolo tu nyní máme, a hned novinku pro nadcházející sezonu. Je to Leader Fox Oxnar – moderní hardtail na výlety, sport a radovánky klidně i ve složitějším terénu. Na podzim míří do výroby a v prodeji se objeví koncem roku.

KONCEPCE STROJE

Jedná se o e-bike s pevným rámem a koly o průměru 29“. Rám je z hliníkové slitiny, nápaditě a moderně tvarovaný s prohnutou a vpředu výrazně zploštělou horní rámovou trubkou. Ta je také spolu s ostatními částmi rámu profilována pro optimální pevnost namáhaných partií a současně tímto snížením přispívá k pohodlnému nasednutí a lehčí manipulaci s kolem. Zadní stavba je snížená, subtilní a zachovává si alespoň minimální flexi a schopnost pohltit vibrace od zadního kola. Patky jsou tvarovány jednoduše a funkčně, bez přehnaného zdobení. Vše je čisté a jednoduché včetně drobného spojovacího můstku mezi horními vzpěrami. Nechybí příprava na montáž nosiče a blatníků.

RÁM A DETAILY

Baterie je schována v šikmé spodní trubce a spolu s motorem je do rámu velice umně a povedeně zapracována. Situována je hned nad motorem, takže se svou délkou (při nadprůměrné kapacitě 720 Wh) vytahuje přední hlavovou část rámu se sloupkem vidlice o něco výš. To ale není vůbec na škodu, protože e-bike tím pádem nabízí více než dostatek pohodlí, dobrý rozhled a kontrolu řídítek. Jejich výšku si před konečným zaříznutím sloupku vidlice můžete ještě doladit, protože podložek pod představcem je ještě dost. Vrátíme-li se k motoru, tak ten je do středové oblasti zapracován v mírném natočení a jeho umístění působí ladně a čistě. Pojďme nyní k výraznému a zářivě oranžovému laku, jenž je skutečným tahákem a Oxnara dělá nepřehlédnutelným. Ve skupině kamarádů na výletě bude už zdálky vidno, že majitel vizuálně vyčnívajícího oranžového Oxnara je mezi jezdci také přítomen. To rozhodně není na škodu a navíc tato neokoukaná barva přispívá k lepší viditelnosti jezdce v provozu. Skoro až neonový odstín rámu je vyveden v luxusním matném finiši a velice jemně a důmyslně si hraje s černými linkami, logy a nápisy. Některé jsou vyloženě minimalistické a všimnete si jich až při podrobném zkoumání. Vše je výborně sladěno a velmi se nám zamlouvá také černá plocha po obou stranách hlavní šikmé trubky plynule navazující na spodní kryt baterie. Tento černý pás se shora směrem dolů k motoru dynamicky rozšiřuje, a tím vytváří zajímavý efekt a zeštíhlení celé hlavní nosné trubky rámu. To se designérům skutečně povedlo.

KOMPONENTY

O baterii již byla řeč, tak tedy pokračujme elektrickým systémem dál. Náš „oranžový ďábel“ se aktivuje na horní rámové trubce subtilním tlačítkem, které je dobře v dosahu a je perfektně zapuštěno do horní rámové trubky. Poté přijde ke slovu zapnutí řídítkového ovladače u přední brzdy a je nastartováno, respektive připraveno ke startu! Na přehledném a barevném LED displeji máme všechny informace v dosahu a z výchozího režimu OFF s vypnutým motorem pomocí tlačítek snadno klikáme na první režim ECO (žluté podbarvení displeje), STD (modrá barva), AUTO (zelená barva) a HIGH (oranžová barva). Zátah motoru je citelně znát už od nejnižšího módu, ve kterém lze v pohodě strávit největší část vyjížďky, má-li trasa spíše lehčí profil. Pokud se sklony kopců zdramatizují, přicházejí ke slovu další tři režimy, z nichž nejintuitivnější je „chytrý“ automatický mód motoru, jenž vyhodnocuje vaši jízdu pomocí senzorů a dávkuje dopomoc podle toho, s jakou frekvencí a silou sami tlačíte do pedálů. V našem testovacím stoupání, kdy jedeme nejprve po prudkém asfaltu, potom šotolině a ve finále utaženými pěšinkami lesem až k vrcholu, nejevil motor ani nejmenší známku únavy nebo zaváhání. Přepínání režimů jde dobře a reakce strojovny je okamžitá. Rozjezd ve stoupání z úplného zastavení je silný, rázný, ale bez nějakého splašeného vystřelení – kůň se dá v pohodě udržet. Jízda přes limit dopomoci a s vypnutým pohonem není zase tak lahodná, že bychom ji museli vyhledávat dennodenně, ale v rámci tréninku anebo výjimečně při vybité baterii se dá naprosto v pohodě zvládnout. Zvukovým projevem patří Panasonic někam do středu pomyslného žebříčku hlučnosti. Není tišší než Bosch nebo Brose a jeho bzučení není zase tak výrazné jako u motoru Shimano. Je to náš subjektivní názor a vždy záleží na konkrétním modelu, jeho zajetí, konstrukci rámu, hmotnosti jezdce a dalších faktorech.

Celý test tohoto elektrokola najdete v aktuálním vydání časopisu Electric Bike Action 3/2022.

Výrobce a distributor: www.leaderfox.cz

Informace o pojištění elektrokol najdete zde.

Foto: Pavel Urbášek

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.
LASOUL

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one