Značka Rozzo je na domácím trhu zjevením posledních dvou sezon, neboť vystoupila z přítmí garáže a zakázkové karbonové manufaktury dlouholetého stavitele rámů Jaromíra Hrubého a stala se plnohodnotným domácím brandem s kolekcí klasických kol a od letošního roku i elektrokol. Za projektem nyní stojí společnost JMC Trading Mohelnice, která má v tomto moravském městečku také montáž a distribuci. Největší důraz klade výrobce na kvalitní rám, motor i baterii, odpovídající osazení a také slušnou geometrii pro sportovně-rekreační pojetí jízdy. Tyto předpoklady jsme si poprvé ověřili během testu elektrického SUV Rozzo Lift a nyní jsme měli možnost důkladně otestovat horské elektrokolo s pevným rámem pojmenované Rozzo Volt.
AŽ OČI PŘECHÁZÍ
Na první pohled každého zaujme výrazná oranžovočervená barva, která ihned nastartuje smysly. Doslova z ní přechází zrak a pozitivně kvitujeme její vkusné sladění s černými nápisy a doplňky – to se opravdu povedlo. Dalším impulsem pro nervovou soustavu jezdce jsou čisté a sportovně vyhlížející linie rámu, které slibují příjemné svezení. Základem Voltu je konstrukce z hliníkových trubek. Centrem všeho je zabudovaný středový motor a patřičně mohutná hlavní spodní trubka, která v sobě ukrývá pořádně velkou baterii. Ta se vkládá do rámu zespodu a je patřičně zafixována a zajištěna. Veškeré přechody trubek a spoje jsou velice hladké a elegantní. Kokpit skýtá možnost snížení výšky řídítek, pokud bude někdo vyžadovat sportovnější pozici. Řídítka jsou široká, dobře se drží za pohodlné gripy a díky nim můžete s jistotou korigovat e-bike za všech okolností. Ovládání středového motoru Vinka je ve formě subtilního tlačítkového ovladače na levé straně řídítek. Uprostřed řídítek nad představcem najdeme barevný LCD displej, kde jsou veškeré údaje. Navíc na něm můžeme také měnit nastavení, upravovat chod motoru a podporu pohonné jednotky v jednotlivých režimech.
VÝBAVA A DETAILY
O odpružení vpředu se stará kvalitní vzduchová vidlice Suntour, která se dá nastavit a nafouknout na požadovaný tlak v závislosti na hmotnosti jezdce a jeho jízdním stylu. My jsme si ji trochu přifoukli a s jejím projevem jsme byli spokojeni. Zamknutí ve výjezdu zase tolik nepoužíváme, ale je k dispozici páčkou na pravé noze pro ty, kteří se často zvedají ze sedla a silově zdolávají kopce po asfaltkách.
Ještě zmiňme integraci kabelů do rámu, což přispívá k designové čistotě. A také úhledně uspořádané a správně zakrácené bovdeny a hadice na řídítkách, navíc ještě stažené k sobě smršťovací páskou, takže nic neťuká ani nechrastí. Sedlová trubka je ve spodní části zajímavě ohnutá, kopíruje zadní kolo a nad místem spojení s horními vzpěrami zadní stavby je zakončena podsedlovou objímkou na imbus (my bychom se přimlouvali za páčku).
E-bike je na 29palcových kolech zapletených do ráfků RZZ od výrobce Remerx. Obuto je do již známých pneumatik Escape od výrobce GoodYear. Šířka pneumatiky 2,35“ je univerzální pro rekreaci i sport a béžový bok pneumatiky dodává celku lehkost a styl.
ČISTÁ SADA
Osazení elektrokola u brzd a řazení je ve znamení komponentů Shimano. Deset pastorků vzadu na kazetě zajišťuje dostatečný rozsah převodů. O zastavení se starají dvoupístkové brzdy Shimano, které nemají s hmotností kola a jezdce žádný problém. Zpočátku fungovaly trochu vlažněji, ale po zajetí už působily o něco jistěji a ochotně se zakusovaly do kotoučů.
Baterie má velmi slušnou kapacitu 720 Wh, je vyrobena z článků Samsung a skrývá v sobě dostatek energie i na opravdu dlouhý výlet. Motor Vinka E20 má točivý moment 80 Nm a dostatek síly do nejprudších kopců. Při rozjezdu je citlivý, plynulý a hned reaguje na stlačení pedálu. V kombinaci se sportovní pozicí za řídítky vzniká zajímavá kombinace skutečně sportovního kola, se kterým si lze troufnout nejenom na polní nebo lesní cesty, ale i do složitějšího terénu na traily. Vše je vyvážené a dohromady se zvolenými komponenty do sebe dobře zapadá. K dobrému chodu motoru přispívá velmi přesně nastavený Gearsensor GSGI, jenž šetří řetěz a eliminuje poškození řadicího systému během změny převodu. Přerušení tahu motoru v momentu pohybu řadicího lanka je velice rychlé a nijak nás během jízdy do kopce neobtěžuje.
VERDIKT
Rozzo Volt je povedeným každodenním společníkem na výlety, ale i na dobrodružnější výpravy. Jezdí sportovně, ale vůbec mu nevadí ani klidnější jízda, třeba jen cesta po cyklostezce do práce. Připraven je na všechno.
PRO
- vynikající poměr cena/výkon
- velká baterie, kvalitní motor
- čisté zpracování a design
- dobře nastavený Gearsensor
PROTI
- zadní kolo nemá pevnou osu, ale pouze rychloupínák
SPECIFIKACE ROZZO VOLT 970:
Cena: 64 990 Kč
Rám: Rozzo E-MTB Alu 6061
Vidlice: SR Suntour XCR 34 Air 29“, 15 × 110 Boost, zamykání na korunce
Systém tlumení: vzduch/olej
Hlavové složení: Neco 44/56
Motor: Vinka E20 36 V / 250 W, 80 Nm
Baterie: Rozzo 36 V, 720 Wh / 20 Ah, články Samsung
Displej: Vinka DC40
Řadicí senzor: Gearsensor.com
Přehazovačka: Shimano RD-M6000 GS, 10 rychlostí
Řadicí páky: Shimano SL-M6000 1 × 10
Brzdy: Shimano BR-MT500
Kotouče: SM-RT30 180/180 mm
Kliky: SAMOX, 170 mm a převodník 38 zubů
Řídítka: Rozzo Alu 720 mm
Představec: Rozzo Alu
Sedlovka: Rozzo Alu 30,9/350 mm
Sedlo: Rozzo
Řetěz: Shimano CN-HG54 10s
Kazeta: DTS 11–42 zubů, desetirychlostní
Ráfky: Rozzo E-Rocky 622 × 25
Náboje: Shimano HB-MT400 15 × 110 / FH-MT495 RU
Pláště: GoodYear Escape Premium 29 × 2,35“
Hmotnost: 23,2 kg (velikost 19“)
Výrobce a distributor: www.rozzo.cz
Text: Pavel Nekvinda, foto: Martin Půlpán
Více informací o pojištění elektrokola najdete zde.