Nikdy nepodceňuj elektrokolo s blatníky!

Pohodlné a všestranné elektrokolo pro ženy i muže, které spolehlivě funguje a věrně slouží každý den.

Moderní kategorie všestranně použitelných elektrokol typu e-SUV nabízí zajímavé kousky napříč všemi značkami. Někteří výrobci se snaží napínat struny prémiové výbavy až k prasknutí a osazují tyto stroje exkluzivními komponenty, což někdy zbytečně šroubuje cenu nahoru a zmenšuje okruh potenciálních zákazníků. Jiní výrobci jdou rozumnou, střední cestou a takováto elektrokola osazují s důrazem na dobrý poměr ceny a výkonu. Aby e-bike nestál majlant a přitom přinesl radost, užitek a potěšení. Zástupcem té druhé skupiny může být testovaný Lectron Taura. Je potvrzením toho, že se nevyplácí podceňovat elektrokolo s dámským rámem a blatníky!

POHODLÍ A POUŽITÍ

Než se na model Taura od tradičního domácího výrobce podíváme blíže, pojďme si stručně zopakovat, jaká je vlastně definice pojmu e-SUV a jak takové elektrokolo vypadá. Mělo by mít sportovně-rekreační geometrii a také snížený rám s univerzálním použitím pro muže a ženy. Snížení spodní trubky usnadní nasedání i sesedání a také další manipulaci s elektrokolem. Dále by mělo mít objemnější pneumatiky schopné v krajním případě i jízdy v lese po kořenech anebo po rozbitých cestách, polňačkách a občas i po kamenitém povrchu. Rovněž by mělo být dobře vybavené, pro jízdu za každého počasí, takže by neměly chybět blatníky, stojánek nebo nosič. Toto všechno splňuje právě Lectron Taura.

RÁM & SPOL.

Na pohled dominantním prvkem tohoto elektrokola je masivní spodní trubka, která má vysokopevnostní profilování a dostatečný průřez na to, aby pojmula akumulátor o kapacitě 720 Wh a současně zajistila patřičnou tuhost proti případnému kroucení a vlnění. Její čistá a elegantní linie ubíhá shora od hlavové partie až dolů k místě spojení se středovým pouzdrem, kde je upevněn motor. Vše je pečlivě provařeno kvůli pevnosti a současně navrženo tak, aby výsledek lahodil oku. Dále od motoru směrem k zadnímu kolu ubíhají spodní vzpěry a směrem vzhůru zase elegantní a štíhlá sedlová trubka, která je ve spodní části zahnutá a lehkým náznakem kopíruje tvar zadního kola, což zanechává příjemný dojem. Horní vzpěry zadní stavby spojují sedlovou trubku se zadními patkami a jsou důležitou oporou. Navíc nesou zadní nosič, jenž je do nich na čtyřech místech uchycen. Výrobce si pohrál s lakem a přechody mezi černou a stříbrnou nebo různými liniemi, které dohromady vytvářejí pěkný a moderní celek. Černou notu navíc přitvrzují i blatníky, pneumatiky a další komponenty jako sedlo a celý přední kokpit. Třešinkou na dortu je pak jasně červené logo a pár dalších nápisů a motivů. Řídítka jsou vybavena pohodlnými a jednoduchými silikonovými gripy z protiskluzové pryže a příjemně se drží. Displej s ovládáním motoru je u levé brzdové páky. Žádné další zbytečnosti tu nenajdete, vše je jednoduché a čisté.

JÍZDA

Nastavujeme požadovanou výšku sedla a uvelebíme se na jeho pružném a tak akorát měkkém polstrování. Gripy se drží velmi dobře a jistě. Zapneme baterii tlačítkem ve spodní části a potom aktivujeme řídítkový ovladač. Jeho černobílý LCD displej není příliš velký, ale k zobrazení základních informací dostačuje. Vyjíždíme a motor začíná během zlomku vteřiny pracovat. Tlak v pláštích jsme upravili na nižší, aby bylo tlumení jemných nerovností maximální, takže si užíváme opravdové pohodlí. Ani když sjedeme ze šotolinové cesty na hrbolatou louku plnou drnů, necítíme se nijak vytřeseně. E-bike je stabilní na rovině, ve výjezdech anebo také ve sjezdech, zejména když to rozjedeme oblíbeným asfaltovým padákem s několika zákrutami. Brzdy nemají se zpomalením tohoto elektrokola žádný problém, navíc se předpokládá, že většinou bude jízda na tomto e-biku spíše pohodová. Na terénních nerovnostech občas zarezonují blatníky, když jimi proletí kamínek nebo klacík. Je-li po dešti, tak poskytují perfektní ochranu a umožňují vyjet prakticky za každého počasí.

VERDIKT

Tento model se skutečně vydařil. Sice na první pohled vypadá jako obyčejné městské kolo s dámským rámem a blatníky, ale realita je jiná. Má povedený design, hodí se pro ženy i pro muže a je variabilním a multifunk-
čním e-SUV na výlety nebo do práce. Pohodlně a s jistotou zvládne rozličné terény. Na zadní nosič se dá připevnit košík anebo postranní brašny a jedna může být i vpředu na řídítkách. Jediné, co bychom doporučovali doplnit do výbavy, je osvětlení napájené z baterie. To by výrazně přispělo k užitné hodnotě elektrokola, zejména mimo letní sezonu, kdy nás po cestě může zastihnout snížená viditelnost.

          PRO

  • pohodlný rám pro muže i ženy
  • povedená geometrie
  • poměr ceny a užitné hodnoty

          PROTI

  • ve výbavě by mohla být i světla

Více informací o pojištění elektrokol najdete zde.

Technické údaje LECTRON TAURA MZX:

CENA: 58 990 Kč

Rám: slitina Alu 6061, velikosti 17 a 19“

Vidlice: SR Suntour XCM, RLO

Motor: Bafang M410 (250 W,
peak 700 W)

Baterie: Li-ion Samsung, 36 V a 20 Ah (720 Wh)

Dojezd: 170 km (závisí na stupni asistence)

Ovládání: LCD digitální panel BAFANG
(5 stupňů asistence + walk režim)

Ráfky: 27,5” dvoustěnné

Pláště: univerzální 27,5 × 2,1”

Přehazovačka: Shimano Alivio M3100, devět rychlostí

Brzdy: Shimano MT201

Výrobce a distributor: www.lectron.cz

Text: Pavel Nekvinda, foto: redakce, Ondřej Šenk

Play Video
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.
LASOUL

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one