Elektrokolo totiž obsahuje také tzv. Watt Assist System, který nabízí podporu šlapání. Systém zahrnuje baterii o kapacitě 85 Wh, celkem váží 1,5 kilogramu. Celý systém vyladili k dokonalosti inženýři, kteří pracují pro Formuli 1, kteří se podíleli také na designu tohoto ultralehkého pohonu. „Motor, baterie a elektronika jsou kompaktní, lehké a perfektně integrované do rámu, většinu součástí nevidíte, ale pocítíte je, když jedete,“ říká společnost HPS. Baterie napodobuje váhu i tvar láhve na vodu, je umístěna ve speciálním držáku na láhev na vodu, který byl vyroben ve spolupráci s firmou Elite.
Baterie se nabízejí dvě, ta s kapacitou 193 Wh váží 1,2 kilogramu a poskytuje podporu na tři hodiny, druhá baterie váží 720 gramů, nabízí podporu pro hodinu a půl provozu. Elektrokolo by mělo stát přes 300 000 korun. „Neznáme typického cyklistu, kolo HPS Domestique 1-21 je perfekntí pro ty, kdo chtějí jezdit ve skupinách s přáeli, pro ty, kdo mají rádi extrémní jízdu, a také pro jezdce, kteří chtějí dodržovat režim tréninku a režim odpočinku a věří, že kolo je součástí jejich tréninkového plánu,“ tvrdí HPS.