Možnost volby

Značka Stevens nabízí modely prémiových e-biků s motory Bosch i Shimano.

Pohon Shimano, nebo Bosch? Tato vskutku Sofiina volba bývá o to bolestnější, je-li na výběr ze dvou motorizací u jednoho výrobce, a dokonce i u jednoho modelu elektrokola! Takové dilema připravila svým zákazníkům a zájemcům o kvalitní trailové a all-mountain stroje značka Stevens. V případě jejího celoodpruženého modelu E-Inception máte možnost volby ze dvou motorizací.

Celoodpružené e-biky Stevens E-Inception před lety nahradily klasické fully Jura a staly se okamžitě jakousi vlajkovou lodí značky, co se horské cyklistiky týká. Jak známo, tak na jednom obrovském „ikselku“ Stevens E-Inception jezdí také ambasador značky Shimano a bývalý úspěšný fotbalista Jan Koller, velikán tohoto sportu nejen výsledky, ale i dvoumetrovou postavou.

SÁZKA NA MULLET

Technologická vyspělost a vývoj Stevensu se odráží především v plaformě E-Inception. Ta je navržena pro celoodpružená horská elektrokola nejen s trailovými, ale také all-mountain anebo enduro ambicemi. Celá desítka těchto strojů v nabídce je postavena jako mullet, tedy vzadu s menším kolem 27.5“ a vpředu 29“, stejně jako to známe z terénních motocyklů a sjezdových kol. Tato kombinace průměrů má pozitivní vliv na stabilitu ve sjezdech, lepší prostupnost kola terénem a živější akceleraci na výjezdu ze zatáček.

MOŽNOSTI NA VÝBĚR

Řada E-Inception je rozdělena na kategorie E-Enduro a E-All mountain v poměru čtyři ku šesti. Ze šestice hned čtyři stroje žene kupředu Bosch, zbylé dva Shimano. Druhá skupina
E-Enduro to má spravedlivější, dva kousky nesou motorizaci Shimano a dva mají středové motory Bosch. Zákazník má tedy možnost volby nejen z hlediska materiálu rámu (zda chce raději hliník, anebo karbon) či z pohledu dalšího osazení a komponentové skladby, ale také z pohledu vytouženého pohonu. To nám přijde na jednu stranu skvělé, na druhou stranu pro některé méně rozhodné zájemce zase zbytečně složité. Jak je možnost volby, člověk stále zvažuje, promýšlí a kalkuluje…

DVA STROJE, DVA SVĚTY

Oba pohonné systémy jsou osazeny v prémiové variantě, to znamená Bosch Performance CX anebo Shimano EP801. Shodou okolností se nám v jeden den dostaly do rukou dva velice podobné exkluzivní celoodpružené stroje na krátké vyzkoušení. Cena byla zhruba srovnatelná, rámy karbonové a výbava špičková. Pouze směřování každého z nich a zdvihy odpružení se lišily.

STEVENS E-INCEPTION AM 8.7.1 GTF

Stroji dominuje hlavní rámový trojúhelník z karbonu ve výrazné bílo-oranžové kombinaci. Je koncipován jako all-mountain se 150 mm zdvihu od Foxu z exkluzivní řady Performance. Pohon obstarává středový systém Bosch Performance G4 Smart System vyladěný na míru tomuto e-biku. V hlavní rámové trubce je umístěna baterie Bosch s kapacitou 750 Wh. Tím, že akumulátor nelze jednoduše vyjmout, ušetří se na hmotnosti i délce trubky, takže rozměry rámu mohou být velmi blízko klasickému nemotorovému trailbiku. To platí i pro rámy velikosti S. Jelikož jde o vrcholný model, je prošpikován prémiovými komponenty. Řazení je elektronické Sram GX Eagle AXS s 12 pastorky. Kotoučkovky SRAM Code RS jsou také lahůdkou. Superpevná kola DT Swiss H 1900 jsou obuta do plášťů Schwalbe s přilnavou měkkou směsí. Mullet koncepce 27.5/29 umožní vychutnávat si sjezdy i výjezdy, uhlazené traily anebo rozbité lesní cesty. Silnou disciplínou stroje jsou pochopitelně výjezdy, kam jezdce vystřelí silný motor. I krátká chvilka strávená v sedle tohoto exkluzivního oře stála za to. Jediné dilema, které bychom řešili, je otázka, zda zvolit tento všestrannější trailový e-bike, či sáhnout po dravějším enduru s vyššími zdvihy. Cena je 183 590 Kč.

STEVENS E-INCEPTION ED 8.7.2 GTF GEN 2

Druhý e-bike má rovněž povedeně designovaný karbonový rám, jen pro změnu v jiné barevné kombinaci, konkrétně bílé a červené. Zkratka ED znamená enduro, oproti předchozímu modelu disponuje o 20 mm vyššími zdvihy, takže výsledná hodnota činí 170 mm. Je zde mimořádně tuhá přední vidlice Fox Float 38 Performance Elite a k ní do páru tlumič Fox Float X Performance Elite. Můžete tak létat po trailech, aniž by vás kolo omezovalo nějakými limity. Pohon je od Shimana v nejsilnější verzi EP801. Baterie Darfon integrovaná do rámu má kapacitu 726 Wh, což je dostačující i na celodenní trailování. Jízdní vlastnosti této mullet sestavy, tedy opět menší zadní a větší přední kolo, jsou naprosto excelentní. Čím těžší terén, tím více si užíváte. Jedete s naprostou jistotou a stále máte e-bike pod kontrolou. Řadicí komponenty jsou také od značky Shimano, protože pouze tento japonský gigant se může pyšnit tím, že na elektrokolo dodává jako jediný na světě celý systém a vybavení od řazení, brzd, kol a pevných komponentů až po motor a baterii (ačkoli v tomto konkrétním případě výrobce Stevens sáhl po vysokokapacitním akumulátoru Darfon). Cena elektrokola je 171 590 Kč, více informací najdete u dovozce na www.cyklosvec.cz.

Text a foto: Mike Koukal

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.
LASOUL

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one