Malá, ale nepřehlédnutelná

Malá, velice kompaktní, a přitom překvapivě schopná elektrická skládačka od značky Fiido.

Produkce hongkongské značky Fiido je skromná z hlediska počtu modelů, ale o to odvážnější a rozmáchlejší je z pohledu pojetí a zpracování jednotlivých elektrokol. Jedno je jim společné: originalita, jednoduchost, design, styl a také rozumná cena.

SKLÁDAČKY FRČÍ

V Asii narazíte na skládačky na každém kroku a s rozvojem elektrických pohonů začíná být většina z nich právě elektrická. Záliba asijského kontinentu ve skládačkách je dána tradicí, kulturou, drobnějšími postavami obyvatel a také přelidněnými městskými aglomeracemi, kde se nejjednodušeji přepravuje ten, kdo je obratný a hbitý. Minimálně jako námi testovaná skládačka Fiido X. Ano, prim zde hraje skladnost a praktická funkce, zvláště když se dá stroj složit do subtilního tvaru, jako to umí testovaný model. Tím, že jej můžete vzít snadno s sebou do dopravního prostředku od auta až po vlak nebo loď, získáváte na svých cestách maximální svobodu a určitý standard zdravého pohybu, kterým nejen šetříte čas a minimalizujete stres, ale rovněž oddalujete chátrání tělesné schránky. Platí to obecně, ale nyní hovoříme právě o testovaném skládacím elektrokole Fiido X, které je přesně takové.

AGILNÍ A PRAKTICKÁ

Kromě zmíněné skladnosti a možnosti být stále v pohybu vynikají skládačky také obratností a specifickými jízdními vlastnostmi. Nízké těžiště, rychlé reakce na povely od řídítek a snadné změny směru díky malým kolům. Akčnost i agilita v přeplněných ulicích města. Negativním projevem může být horší průjezdnost měkkým terénem nebo bahnem a třeba složitější přejezd technických pasáží, dlažby, kolejí a jiných komplikovaných povrchů. Řekněme si však, že pozitiva převažují a tam, kde je velké elektrokolo přítěží, má Fiido X jako zástupce skládacích elektrokol navrch.

Rám je vyroben z lehké hořčíkové slitiny a tvoří ho v podstatě jeden velký monolit, který je propojen s druhým masivním prvkem, v němž se skrývá integrovaná baterie a současně slouží jako posuvná sedlovka. Složení je poměrně jednoduché a trvá pár desítek vteřin. Uvolníme hlavní zámek rámu a sklopíme řídítka, poté sklopíme také pedály. Hranol v podobě baterie a sedlovky zasuneme dovnitř. Aby se nám složená skládačka neotevírala, jsou k sobě přední kolo a zadní stavba přichyceny silnými magnety.

OBSLUHA A VÝBAVA

Celá konstrukce vyniká uhlazeným designem, integrací a zahrnuje také osvětlení napájené z hlavní baterie. Pohon tvoří motor v zadním náboji od značky Aikema, přičemž na stejném místě najdeme také kotouč brzdy a sedmirychlostní kazetu s klasickou přehazovačkou. Díky monolitické zadní stavbě má řetěz dostatek prostoru a nedochází ke kontaktu s rámem. Pokud chceme Fiido X nastartovat, je třeba systém odemknout, tedy namačkat kód pod výklopným krytem u zadního LED světla. Jinak jsou zablokované elektrické funkce, nerozjedete se ani nevyndáte baterii z rámu. Toto zabezpečení je zajímavé, i když mnohem elegantnější by bylo odemykání pouze přes aplikaci Fiido Cycling než přes tento poněkud zastaralý heslový přístup.

Jízda na skládačce je příjemná a zábavná. Chvilku jsme si zvykali na vratkost a hodně snadné změny směru, ale po chvíli už jsme kroužili oblouky jako krasojezdci. Jednoznačně musíme vyzdvihnout tuhost rámu, která se odráží v dynamické a bezpečné jízdě. Posed je částečně skládačkový a částečně máme pocit většího elektrokola. Řízení je přesné a kokpit spolu s předním kolem a vidlicí je tuhý a stabilní i při jízdě z kopce. Na displeji přepínáme tři režimy asistence motoru, což je pro tento typ přibližovadla tak akorát. Díky senzoru pro detekci točivého momentu je jízda krásně plynulá, a to i při rozjezdech do kopce.

Celkově vyzdvihujeme design, zpracování rámu, příkladnou tuhost a bezproblémové skládání. Z hlediska bezpečnosti pak dobrá světla, účinné blatníky a pláště chráněné proti defektu. Ve městě s modelem Fiido X udělá každý parádu. Nábojový motor funguje, překvapí dojezdem a plynulým chodem, ale pokud budeme potřebovat jezdit pravidelně do kopců, začneme
se časem poohlížet po jiném modelu se středovým motorem. Celkově ale
Fiido X uspělo na výbornou a je rozhodně černým koněm sezony 2024!

 

Fiido X – technické údaje

CENA: 31 990

Rám: slitina hořčíku

Motor: Aikema 250 W bezkartáčový, 40 Nm

Baterie: 36 V a 11,6 Ah (418 Wh)

Doba nabíjení: 7 hodin

Displej: LED s USB nabíjecím portem, 3 režimy asistence

Maximální rychlost: 25 km/h

Převodový systém: 7 rychlostí, Shimano Tourney

Převodník: 52 zubů

Pláště: 20 × 1,95“

Brzdy: hydraulické kotoučové

Hmotnost: 19,9 kg

Velikost ve složeném stavu: délka 794 / šířka 350 / výška 803 mm

Výrobce: www.fiido.com

Prodejci v ČR: www.ekolo.cz, www.toys.bike.cz

Více informací o pojištění elektrokol najdete zde.

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.
LASOUL

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one