Německý výrobce kol a elektrokol, značka Stevens, připravila moderní a lehký terénní e-bike E-Maverick, který svou filozofií, zpracováním a použitými díly respektuje základní podstatu horské cyklistiky. To znamená možnost nasednout, šlápnout do pedálů a zmizet na cestách a stezkách v lese, splynout s přírodou a zbavit se stresu. V tomto případě také navíc s elektrickou podporou, která se bude setsakramentsky hodit v těžkém terénu a při delším výletu s větším převýšením!
LEHKOST BYTÍ
Stevens E-Maverick je zástupcem lehkých elektrokol a pyšní se karbonovým rámem, perfektním zpracováním, moderními komponenty a progresivní geometrií. Je lehký a hravý. Díky minimalistickému pohonu TQ-HPR50 je také živý a velmi tichý. Při běžném provozu je motorová jednotka prakticky neslyšná, a to i při vysoké podpoře a maximální kadenci šlapání. Za každé situace dopřává jezdci přirozený zážitek z jízdy. S hmotností pouhých 1850 gramů je pohon TQ-HPR50 o dobrý kilogram lehčí než například pohon Shimano EP8. Přesto TQ-HPR50 nabízí točivý moment 50 Nm a výkon až 300 wattů. Speciální konstrukce pohonné jednotky také eliminuje odpor šlapání při jízdě s vypnutým motorem anebo za hranicí asistence 25 km/h. Při deaktivaci motoru tak Stevens E-Maverick jede stejně jako klasické kolo.
Pomocí aplikace TQ E-Bike lze reakce pohonné jednotky a maximální úroveň asistence přizpůsobit individuálním potřebám.
ŠPIČKOVÝ RÁM
E-bike je postaven na propracovaném karbonovém rámu SL HMF. Průřezy trubek jsou optimalizované pro zatížení i přenos vibrací v terénu a umožňují dosáhnout ideálních hodnot tuhosti při nízké průměrné hmotnosti rámu pouhých 2600 gramů. Progresivní geometrie nabízí skvělou kontrolu elektrokola a citlivé ovládání. Nezáleží na tom, zda se jedná o pohodovou all-mountain cyklistiku, náročné traily nebo agresivní enduro jízdy. Díky vyvážené konstrukci je E-Maverick připraven na každé dobrodružství. Lehký karbonový rám, špičkové komponenty a nízká hmotnost pohonu TQ-HPR50 znamenají také nízkou celkovou hmotnost kolem 17 kg. Nejvyšší model AM 9.4.3 váží díky ještě lehčím komponentům dokonce jen asi 16,5 kilogramu. To je téměř srovnatelné s klasickým enduro kolem bez motoru.
INTEGRACE A SYSTÉM
Displej pohonné jednotky TQ-HPR50 je zabudován do horní trubky, minimalisticky s ní splývá, ale současně jezdci umožňuje všechny důležité hodnoty snadno a rychle odečíst. Nastavení lze provádět pomocí integrovaného tlačítka nebo kompaktního dálkového ovladače na řídítkách. Různé obrazovky si e-biker nakonfiguruje prostřednictvím aplikace TQ e-bike.
Nabíjecí zásuvka je dobře chráněná před vodou a nečistotami a současně i snadno přístupná, a to v horní části spodní trubky. Integrovaná baterie s kapacitou 360 Wh umožňuje použití také další přídavné baterie pro prodloužení dojezdu. Akumulátor lze z rámu vytáhnout po sejmutí dvoudílného spodního krytu motoru a uvolnění dalších dvou šroubů. Laminované tunely pro kabely v prostoru pro baterii zajišťují, že je kolo snadno servisovatelné a mechanik by neměl mít problém dostat se ke všem dílům a součástkám.
NÁSKOK DÍKY KARBONU
Optimální tuhost rámu nesoucího jezdce i motor a baterii se zde snoubí s nízkou hmotností, jak jsme již uvedli. Karbonový rám E-Maverick SL HMF v sobě díky inovativní konstrukci a optimalizovaným výrobním metodám spojuje to nejlepší z obou světů. Jen samotné celokarbonové vahadlo ušetří přibližně 180 gramů ve srovnání s hliníkovou variantou. Všechny modely E-Maverick jsou vybaveny účinným chráničem řetězové vzpěry. Je vyroben z robustní gumy a přesně přizpůsoben tvaru řetězové vzpěry. Když se na trailu děje něco drsnějšího a jízda je divočejší, chrání kryt karbonovou řetězovou vzpěru před odřením od řetězu a současně také zajišťuje tichou jízdu a ničím nerušený zážitek za řídítky tohoto stroje.
SPRÁVNÁ VELIKOST RÁMU
Součástí nové koncepce E-Maverick jsou optimalizované velikosti rámů v duchu moderní a ucelené geometrie. Umožňují tedy optimální přizpůsobení požadavkům jezdců různých tělesných parametrů a dispozic. Je zde hodně krátká sedlová trubka, což vyžaduje použití teleskopických sedlovek s vysokým zdvihem. Jezdci si tak mohou lépe přizpůsobit jízdní pozici a vlastnosti elektrokola svým individuálním potřebám. Pro maximální hravost na trailu a během sjezdu si vyberte raději menší velikost rámu. Pokud máte rádi stabilnější jízdu, zvolte spíše větší rám, jenž zajistí plynulost a bezpečnost ve sjezdech. Speciálně pro tento účel byly vytvořeny nálepky s konkrétní velikostí rámu. Poskytují informace o velikosti rámu (R1 až R5 nebo S až XL), dále informace o ideálním rozmezí velikosti a hodnotách stack a reach na konkrétním modelu. Kromě toho jsou na nálepkách uvedena doporučení pro snadný výběr správné velikosti (viz ilustrační obrázek v galerii).
VLAJKOVÁ LOĎ AM 9.4.3
E-Maverick AM 9.4.3 je nejvyšším modelem nové řady E-Maverick Light Assist E-MTB. Je navržen pro nekompromisní all-mountain použití a kombinuje komponenty nejvyšší kvality, které zaručují minimální hmotnost, maximální výkon a nejvyšší požitek z jízdy. Moderní geometrie lehkého karbonového rámu v kombinaci s 29palcovými koly dává vzniknout lehkému a hravému elektrokolu.
Abyste limity určovali vy, a ne kolo, jsou na e-biku E-Maverick AM 9.4.3 použity pouze ty nejlepší komponenty od značek SRAM, Shimano, RockShox nebo Race Face. Výsledkem je neuvěřitelně nízká celková hmotnost dokonce pod 17 kilogramů, tedy jen o málo vyšší než u klasického horského kola, což umožňuje zdolávat každý trail s ještě větší plynulostí. Přilnavé pláště Schwalbe Wicked Will Evo zajišťují plnou kontrolu. Jsou obuty na lehkých karbonových kolech DT Swiss HXC 1501 speciálně navržených pro E-MTB. Řazení je bleskové a mimořádně přesné díky nové bezdrátové řadicí sadě SRAM X0 Eagle AXS Transmission. Díky přímému uchycení Full Mount, které se obejde bez klasického držáku přehazovačky, je tento zadní měnič výrazně méně citlivý na boční nárazy a odolá i kontaktu s kameny nebo klacky.
Suma sumárum je to špičkové all-mountain elektrokolo, se kterým každý sportovec a aktivní jezdec zvládne všechny výzvy. Nebude to zadarmo, šlapat se musí, ale spoustu práce zastane právě zmíněný a nenápadný středový motor. Tato ultralehká a kompaktní pohonná jednotka TQ-HPR50 Light Assist s točivým momentem až 50 Nm dokáže přidat potřebné watty navíc ke šlapání jezdce. Akumulátor integrovaný ve spodní trubce má kapacitu 360 Wh, kterou lze navýšit o dalších 160 Wh volitelným rozšiřovačem dojezdu, jenž se přichytí na rám. O tlumení a stabilitu se stará 140mm odpružení RockShox s vidlicí Pike Ultimate a zadním tlumičem Deluxe Ultimate RCT. Zastavení mají na starosti exkluzivní 4pístkové brzdy Shimano XTR známé nizoučkou hmotností a neúnavným brzdným účinkem.
DOBRODRUH AM 7.4.3
Lehký a výkonný společník pro vaše all mountain dobrodružství a akční trailovou zábavu, to je Stevens E-Maverick AM 7.4.3. Je postaven na stejném high-tech karbonovém rámu SL HMF a přesvědčí nízkou hmotností a hravým, svižným ovládáním jak do kopce, tak z kopce.
Citlivé 140milimetrové odpružení RockShox, které se skládá z vidlice Pike Select+ a zadního tlumiče Deluxe Select+, nabízí velkou jistotu i v náročném terénu. Pro precizní volbu převodů je zde 12rychlostní sada Shimano XT. Spolehlivé brzdy Shimano Deore s 203milimetrovými kotouči vpředu i vzadu poskytují přesnou a nevadnoucí brzdnou sílu. Kompaktní pohonný systém TQ-HPR50 s baterií o kapacitě 360 Wh nenápadně integrované ve spodní rámové trubce kombinuje přirozenou MTB jízdu spojenou s velkou podporou do kopce. Můžete tak jezdit na svých oblíbených trasách buď častěji, anebo déle a s dalšími stoupáky i sjezdy navíc.
ENDURO DOBYVATEL ED 9.4.3
Enduro je váš svět? Chcete sjíždět hory rychle a s maximální kontrolou? Pak je tu Stevens E-Maverick ED 9.4.3 vybavený špičkovými komponenty, jako je odpružení FOX s velkým zdvihem 160 mm, svižná, přesná a spolehlivá sada Shimano Deore XT a vysoce výkonná 29palcová kola na lehkých a pevných ráfcích.
Točivý moment středového pohonu TQ o hodnotě 50 Nm a přirozená podpora vlastní síly šlapání promění každou výzvu ve skutečné potěšení. Díky intuitivním vlastnostem pohonu a jeho nenápadné integraci zapomenete, že sedíte na E-MTB. Baterie s kapacitou 360 Wh integrovaná do spodní rámové trubky v kombinaci s volitelně dostupným prodlužovačem dojezdu o kapacitě 160 Wh slibuje dostatečný dojezd. Když přijde čas opět vyrazit z kopce, nízká celková hmotnost a hravá, agilní geometrie umožní dokonalou kontrolu a maximální radost z jízdy.
Více informací o nabídce značky Stevens najdete na stránkách dovozce.