Elektrický Tavascan v Laponsku

Ambasador značky absolvuje s modelem CUPRA Tavascan první jízdy na ledu a testuje elektrický vůz na sněhu a v hlubokých mrazech.

Lucas di Grassi, jezdec týmu ABT CUPRA ve Formuli E a ambasador značky, absolvuje s modelem CUPRA Tavascan své první jízdy na ledu. S tímto elektromobilem se vydal do Laponska kvůli testování za extrémního počasí, a to s teplotami klesajícími až k -35 °C.

Arktická zima švédského Laponska je pro všechny nové modely značky CUPRA připravované pro uvedení na trh povinnou destinací, aby u nich byla zaručena nejvyšší úroveň provozních vlastností a spolehlivosti i za extrémních podmínek. Nedávno se na zamrzlé cesty v severní Evropě vydal také model CUPRA Tavascan, za jehož volant usedl řidič světové úrovně – jezdec týmu ABT CUPRA ve Formuli E Lucas di Grassi. Ambasador španělské značky zažil na vlastní kůži vzrušení a emoce z řízení prvního 100% elektrického SUV s logem CUPRA na ledu a zasněžených cestách v Laponsku.

ZKUŠENÝ TESTER

Zima, vítr, sníh a led byly hlavními překážkami, s nimiž se musel potýkat jak model CUPRA Tavascan, tak i samotný di Grassi. Ten měl ze zcela nové výzvy neskrývanou radost: „Mnoho let řídím automobily po celém světě, ale až nyní jsem poprvé řídil v tak extrémně mrazivých podmínkách.“ A této výzvě se ihned postavil čelem, navíc to bylo také poprvé, co usedl za volant modelu CUPRA Tavascan. Jeho odborné znalosti a bohaté zkušenosti byly při zimních testech vítaným bonusem, a to nejen z toho důvodu, že závodí na nejvyšší úrovni s elektricky poháněnými vozy, ale také protože býval testovacím jezdcem a pomáhal vyvíjet závodní monoposty i jejich pneumatiky.

NA SNĚHU A LEDU

Model CUPRA Tavascan byl vystaven drsnému počasí v regionu, kde teploty mohou klesat i pod -35 °C. Inženýři mají v těchto nemilosrdných podmínkách možnost sledovat mimo jiné i to, jak daleko dokáže první 100% elektrické SUV značky dojet na jedno nabití. V řadě testů jim pomáhal di Grassi, například při testování brzdové soustavy na povrchu s kombinací ledu a asfaltu, při němž je posuzována úroveň adheze a ovladatelnosti. „V těchto podmínkách můžete dobře pochopit, jak se vůz chová. Při zatížení přední nápravy můžete sledovat, kolik přilnavosti máte k dispozici a jak pohotově vůz reaguje,“ říká di Grassi, který vůz důkladně prověřil také na tratích vytvořených pro testování zrychlení a ovladatelnosti inženýry a zkušebními jezdci na zamrzlém jezeře. „Byl jsem ohromen, jak snadno lze ovládat přetáčivost modelu CUPRA Tavascan. Je to vůz s pohonem všech kol, u něhož můžete bez obav využít veškerý výkon potřebný k tomu, abyste si na kluzkém povrchu zachovali kontrolu nad situací,“ dodává na závěr di Grassi.

TESTY A ZASE TESTY

Více než 100 inženýrů z výzkumného a vývojového oddělení značky CUPRA přijelo na tento přísně tajný zkušební polygon, kde na ně čekalo testování od listopadu do března. Mezi nimi byl i Dr. Werner Tietz, člen představenstva odpovědný za výzkum a vývoj značky CUPRA, aby osobně dohlédl na vývoj modelu CUPRA Tavascan. „Pro nás je důležité, aby tento vůz poskytoval dostatek točivého momentu a výkonu pro maximální potěšení z jízdy. Proto jsou tyto testy velmi přínosné. Mimo jiné nám umožňují jemně doladit a nastavit systémy, jakým je například stabilizační systém ESC, pro podmínky s nízkou adhezí,“ vysvětluje Dr. Werner Tietz. Vyvíjený model je podrobován stovkám testů, z nichž testy odolnosti patří mezi nejnáročnější. Vůz při nich musí překonat 30 000 kilometrů, ve dne v noci. Inženýři přitom sledují jeho chování na různých površích a optimalizují jeho provozní vlastnosti. Získávání dat a informací pro optimalizaci definitivního nastavení vozidla vyžaduje svědomitou práci.

MILUJU TAVASCAN

Di Grassi byl po celou dobu ve skvělé společnosti inženýrů i samotného Dr. Tietze. Zážitky z prvních jízd na sněhu a ledu označil za velmi uspokojivé a s radostí se s inženýry podělil o své zkušenosti z testů. To všechno ale ještě zastínily pocity, které v něm elektrické SUV vyvolávalo při jízdě po ledu na zamrzlém jezeře: „Tento vůz má úžasné reakce. Miluji CUPRU Tavascan! Je velmi precizní, snadno se ovládá a úžasně řídí,“ shrnuje své zážitky z Laponska Lucas di Grassi.

Více informací o modelu najdete na oficiálním webu značky.

 

Play Video
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one