Poslední průzkumy jasně dokazují, že doručování zboží na vzdálenost takzvané poslední míle, tedy přímo k rukám koncových zákazníků, je nejnákladnějším a také nejméně ekologicky šetrným bodem celého dopravního řetězce. Provoz dodávkových vozů, které centra velkých měst nejčastěji obsluhují, je nejen velmi drahý, ale také se významnou měrou podílí na stále se zhoršující kvalitě ovzduší. V přeplněných ulicích jsou navíc takové vozy velmi nepraktické a zbytečně přispívají k dalšímu zahuštění dopravy. Řešení tkví podle mnohých dopravních i ekologických expertů právě v nákladních elektrokolech či obdobných k přírodě šetrných formách přepravy.
Tyto argumenty zaznívají také od specialistů stojících za technologickým startupem EAV, který se problematikou efektivní přepravy osob a nákladu systematicky zabývá. Snaha nalézt co možná nejúčinnější způsob přepravy zásilek vyústila ve vznik čtyřkolového nákladního elektrokola, které si právě v těchto dnech odbývá svou velkou premiéru. Stroj nesoucí označení Project 1 je ve své podstatě stále běžným elektrokolem, dokáže uhánět rychlostí až pětadvacet kilometrů v hodině, uveze až sto padesát kilogramů nákladu a díky svým rozměrům se bez nejmenších potíží vměstná do cyklopruhu i na cyklostezku.
Úspěch na sebe v tomto případě nenechal dlouho čekat. Nákladní čtyřkolka zaujala natolik, že již několik doručovatelských firem neváhalo odeslat nezávazné objednávky. Nahlas se hovoří především o zájmu britské odnože kurýrní společnosti DPD, která již tento cargobike testuje přímo v ulicích Londýna. Ředitel britské pobočky Dwain McDonald k tomu uvedl: „EAV je neuvěřitelně inovativní společnost, se kterou nám bylo ctí spolupracovat. Naším prvořadým cílem je být skutečně odpovědnou společností, což s sebou mimo jiné nese požadavek na minimalizaci uhlíkové stopy. Naší povinností je nacházet chytrá, ekologická a trvale udržitelná řešení, která napomohou efektivnímu doručování zásilek. Project 1 je pro britská města přímo perfektní a my se již nemůžeme dočkat, až jej v červenci zařadíme do naší flotily a nasadíme do ostrého provozu.“
Více na www.dpd.com.