Co nového u Italů?

Značka Fantic nabízí pro každého e-bikera něco zajímavého.

Italská značka Fantic je známá nejen na Apeninském poloostrově, ale má skvělé jméno mezi motocyklovými a e-bikovými fajnšmekry de facto po celém světě. Tradice půl století výroby strojů, které mají v genech rychlost, výkon, originální italský design, sportovní DNA, ale rovněž také styl a pohodu, se promítá prakticky do všech modelů. Nový distributor a výhradní dovozce do ČR, brněnská firma ASKO KC s.r.o., nám představil průřez letošní kolekcí elektrokol. Museli jsme uznale pokývat hlavou nad progresem, který má značka za sebou, a již nyní netrpělivě vyhlížíme první testovací model! Více informací o nabídce značky Fantic na českém trhu najdete na www.fantic-motor.cz.

Není to naše první setkání s modely Fantic, neboť jsme již měli možnost je testovat v minulých letech na mezinárodních prezentacích pro novináře v Itálii nebo Rakousku. U prémiových řad konstruktéři elektrokol Fantic vždy pracovali s kvalitními dodavateli motorů Yamaha a Brose a toto se nezměnilo ani pro sezonu 2023. Ovšem také tu jsou motory Bafang u trekingových a městských elektrokol nebo city cruiserů, stejně jako pohonná jednotka TQ u lehkého terénního elektrokola pro sportovce. V neposlední řadě je to také zadní nábojový motor FSA u silničního a gravelového e-biku Fantic. Pojďme se ve zkratce podívat na základní pilíře nabídky tohoto výrobce.

LEHKÉ ELEKTROKOLO

Modelová řada Rampage je zmíněnou novinkou v segmentu populárních lehkých elektrokol. Základem je celoodpružený karbonový rám s možností osazení pneumatik až do šíře 2,4“, integrovaný středový motor TQ HPR50 a baterie v rámové trubce s kapacitou 360 Wh. Řada Rampage se dále větví na přísně závodní a na výkon zaměřené cross country varianty označené XC se zdvihy vpředu i vzadu o hodnotě 120 mm a současně také na pohodovější verze down country označené DC se zdvihy 140 mm. Pro představu – základní model DC 1.4 začíná na 134 900 Kč a má hmotnost 17,5 kg.

Naopak nejvyšší model XC 1.2 Factory váží špičkových 15,5 kg a koupíte jej za 279 900 Kč.

MILOVNÍKŮM ENDURA

Modelová řada XEF 1.9 reprezentuje vysokozdvihová elektro endura (zdvihy 190/190 mm), která jsou poháněna motory Brose S-MAG a vybavena akumulátory s kapacitou 720 Wh. Koncepce mullet 29/27,5“ jasně deklaruje inspiraci endurovými motorkami. Tyto terénní stroje jsou velice obratné a navzdory vyšší hmotnosti se dají velmi dobře kočírovat.

Navíc není bez zajímavosti, že na základě tohoto modelu a na totožném rámu je postaveno špičkové terénní elektrokolo Audi e-tron, pouze má o centimetr nižší zdvihy vpředu i vzadu. Pro Fantic je to prestižní věc, neboť se jedná o oficiální e-bike této automobilky. Je dostupný jejím zákazníkům a současně vzdává hold dakarskému elektrickému speciálu Audi RS Q e-tron.

UNIVERZÁLNÍ E-BIKY

Z dalších zajímavých e-biků tu máme zástupce modelové řady XMF 1.7, to znamená all mountain elektrokolo na traily i celodenní výpravy. Vybaveno je zdvihy 170/170 mm, motorem Brose S-MAG, baterií 720 Wh, koncepcí mullet, sportovnějším posedem a šlapavější geometrií ve srovnání s endurem. Papírově se jedná o nejuniverzálnější stroj do terénu, který umí svého majitele hýčkat a kolíbat, ale má rád i hrubší zacházení a krkolomné sjezdy.

Modelová řada XTF 1.5 je určena na traily a pyšní se zdvihy 150/150 mm, motorem Yamaha PW-X3, baterií 630 Wh, pohodlným posedem a dobrým poměrem kvality a ceny.

Oproti tomu modely pojmenované Fantic Sevendays
představují elektrokola kategorie E-URBAN pro život, každodenní používání, dojíždění, nákupy a veškerou drobnou mobilitu, kterou člověk potřebuje. Trekingová elektrokola
s dámskými a pánskými rámy mají kompletní výbavu a cestovní geometrii zajišťující pohodlnou a bezpečnou jízdu za všech okolností.

NABÍDKA PRO SILNIČÁŘE

V neposlední řadě tu máme silniční a gravelová elektrokola řady F-Moser. Jedná se o unikátní stroj s koncepcí „dva v jednom“, to znamená silnička a gravel současně. Součástí balení je navíc klasické zadní kolo bez zapleteného nábojového motoru FSA, takže zadní kola jen prohodíte, vyjmete baterii a máte k dispozici lehkou karbonovou žiletku nebo gravel – jak je libo.

Možná, že právě toto je cesta, jak přibližovat elektrokola klasickým silničářům, kteří se elektrice brání a nejraději makají za své. Nicméně elektrická pomoc je pro ně cestou, jak s přibývajícím věkem a klesající kondicí stále zůstat součástí jejich tréninkové skupiny a party kamarádů a dopřát si vyjížďky i v těch nejtěžších stoupáních.

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one