Značka Cyklostar Original je pojmem a elektrocyklistům nabízí osvědčené produkty. Mnohé z nich mají za sebou dlouhé roky fungování a pozitivních zkušeností uživatelů. Velkou a známou značku ale nedělá pouze to, co vytvořila a stále udržuje, ale stejně důležité jsou inovace a vývoj nových produktů. Nutno říct, že ani v tomto ohledu Cyklostar Original patřící pod křídla šumperské firmy Everstar s.r.o. nijak nezaostává. Kromě přípravků na čištění kola je tu nyní nová řada pro leštění a mazání. V nabídce přibyla leštička Cyklostar Bike Polish ve verzích DIM a GLOSS (určená na matné, nebo lesklé povrchy). Nyní si premiérově představíme dlouho a pečlivě připravované mazivo na řetěz prodávané pod názvem Cyklostar Original Chain Lube All Season.
ŠIKOVNÉ BALENÍ
Držíme v ruce nový mazací přípravek Cyklostar Original Chain Lube a podle tvaru lahvičky, použitých detailů a vymazlených částí, jako je delší a ideálně úzké kapátko či šikovný uzávěr proti znečištění okolí hrdla lahvičky, soudíme, že výrobce si dal na novince opravdu záležet. Objem 100 ml a rozměry lahvičky zhruba 12 centimetrů na výšku a 6 centimetrů na šířku jsou příslibem toho, že s kompaktním tvarem se bude dobře pracovat i cestovat a snadno se vejde také do kufru, batohu, brašny s nářadím anebo do servisního kufříku. Stejně jako čistidla a leštěnky je i toto mazadlo šetrné k životnímu prostředí a biologicky odbouratelné. Pochopitelně je potřeba se vyhnout tomu, aby se mazání při aplikaci dostalo na brzdové kotouče a destičky, to bychom si přidělali práci! Cena jedné lahvičky (100 ml) je 250 korun. Více informací o stávající nabídce i novinkách značky najdete na www.cyklostar.cz.
VERDIKT
Mazivo je určeno především na řetěz a také ostatní části hnacího ústrojí kola, které jsou nejvíce namáhány a potřebují ke správné funkci namazání všech těsných styčných ploch. Hodí se k celoročnímu použití, neboť výrobce nakonec zavrhl ideu vyrábět suchou letní variantu a současně i verzi do zimy a mokrého počasí, když lze používat jedno kvalitní mazivo celoročně! Přípravek je tedy určen pro celoroční aplikaci, což se se nám při testu hodilo. Ledový vítr, déšť se sněhem a my ještě dosušujeme umytý a vyčištěný řetěz. Na něj kapátkem nanášíme souvislou, velice jemnou a tenkou stopu čirého oleje. Konzistence a hustota maziva je tak akorát – ani při teplotách pod nulou nezatuhne a současně není zase příliš řídké, aby během aplikace zbytečně prokapávalo. Velmi kvitujeme povedený tvar aplikačního kapátka, je to mnohem šetrnější a praktičtější než olej ve spreji. Díky kapátku naneseme mazivo přesně tam, kde je třeba. Po nanesení necháme řetěz pár desítek minut zatuhnout, protočíme a poté setřeme hadrem. Olej tím pronikne mezi články. Pro nižší tření a delší životnost řetězu můžeme aplikovat ještě jednu vrstvu, celý proces zopakovat a potom čisté a namazané elektrokolo uložit, případně rovnou vyrazit na další jízdu!