Výlety s přidanou hodnotou

Dámské elektrokolo značky 4EVER, které uživatelkám nabízí mnoho funkcí od dopravy až po turistiku a zábavu, to vše stylově a elegantně…

Kdo nemá letos e-SUV, jako by nebyl, je to velká móda. Ale pozor, zase si nepleťme kategorie a nemíchejme jablka s hruškami. Ne všechno, co má jednu masivní trubku se sníženým nástupem, je nutně e-SUV. Například nyní tu máme povedený dámský výletní e-bike vhodný na cykloturistické výpravy, projížďky v přírodě, objíždění oblíbených obchodů a pořízení nákupu, navštívení kamarádů anebo dopravu do zaměstnání. Firma 4EVER, jeden z největších domácích výrobců elektrokol ze severomoravské Studénky, produkuje pro velké západoevropské značky desetitisíce e-biků za rok a do toho ještě drží tradiční stejnojmennou značku 4EVER Bicycles. Ta je v povědomí celého cyklistického národa již dostatečně etablována jak se svými klasickými sportovními a závodními koly, tak se škálou kvalitních elektrokol.

E-BIKE MNOHA FUNKCÍ

Námi testované dámské elektrokolo je z trekingové řady turisticko-rekreačních modelů a nese název 4EVER Comfort Sport Trek. Tím je řečeno téměř vše. Najdete tam trochu trekingu a výletování, stejně jako trochu sportu a kondičních vyjížděk a samo sebou u toho můžete i jezdit přes město, nakupovat anebo se dopravovat do práce či za zábavou. Prostě šikovné a multifunkční dámské elektrokolo. Co může být lepšího než jezdit na dobře osazeném a pohodlném stroji s nízkým nástupem, variabilně nastavitelným kokpitem a plnou výbavou včetně blatníků a světel? Jako jedinou překážku pro to strávit s takovým kolem 365 dnů v roce vidíme počasí, respektive podnebí v našich krajích. To u nás bohužel, narozdíl od zemí omývaných atlantickým golfským proudem anebo Jaderským či Středozemním mořem, přináší studené zimy, nepříjemné deště, sníh i extrémní mrazy. Nezbývá než se s tím smířit a o to více si užívat dny, ve kterých se elektrokolu věnujeme naplno.

Dokladem trekingového zařazení tohoto elektrokola je pohodlný rám, již zmíněná výbava včetně doplňků a také univerzální, spíše užší pneumatiky Schwalbe Land Cruiser, pochopitelně s certifikací pro elektrokola. Barevné provedení a nejčastěji používané palety značky 4EVER bývají spíše decentnější, bez křiklavých úletů. Toto elektrokolo má hliníkový rám v esteticky příjemném odstínu pojmenovaném „rose cupra“. Neznáme přesně použité přísady, ale je to něco jako lososovo-oranžovo-růžová, navíc v líbivém kontrastu kombinovaná s černou. Naživo vypadá velice zajímavě a dámy si tuto barvu velmi snadno oblíbí.

MOTOR A KOMPONENTY

Jako pohon ve středové oblasti elektrokola pracuje motor Bafang, jeden z nejpoužívanějších pohonů střední třídy s celkem jemným projevem a solidním točivým momentem 80 Nm. Uvnitř rámu je uložena integrovaná baterie s kapacitou 630 Wh. K dispozici je celkem pět režimů přípomoci na řídítkovém ovladači u levé brzdy, kde také najdete tlačítko na aktivaci světel. Všechny údaje o jízdě jsou zobrazeny na barevném a dobře čitelném displeji na středu řídítek nad představcem. Když už jsme u kokpitu, tak zde výrobce udělal maximum pro variabilitu jízdní pozice za řídítky a osadil představec s měnitelným úhlem sklonu a také speciální adaptér s rychloupínací pákou, díky kterému můžeme upravit výšku řídítek. Svou pozici tím pádem snadno najde každá e-bikerka. Neelektrická výbava je svěřena značce Shimano, řazení Deore a 10rychlostní sada je zárukou spolehlivosti. Brzdy jsou spolehlivé a vzhledem k určení a použití tohoto elektrokola naprosto dostatečně účinné. Blatníky mají dobré krytí a za deště ochrání. Nákupní nebo cestovatelské horečce je připraven čelit zadní nosič, jenž v klidu pojme jednu horní a dvě postranní brašny.

VERDIKT

Do akce se vydáváme tentokrát už brzy ráno. Chlad nám díky kvalitnímu oblečení nevadí a soustředíme se na odvalování pneumatik a bzukot motoru. Rozsvítíme světla zejména pro lepší viditelnost v provozu, neboť se ještě úplně nerozednilo. Všímáme jednoho detailu: přední svítilna je umístěna příliš nízko, těsně nad blatníkem, takže spodní část světelného kuželu dopadá na blatník a točící se pneumatiku, nikoli na prostor před předním kolem. Toto by chtělo trochu vylepšit a světlo pomocí držáku nebo nějakého adaptéru přizvednout. Naštěstí není úplná tma a něco i tak vidíme, navíc jsme především dobře vidět pro ostatní účastníky provozu, takže v klidu pokračujeme. Rovinatý úsek jedeme na nejnižší stupeň dopomoci, abychom se zahřáli. Šlapání je volné a takřka bez odporu, i když úspěšně atakujeme a dále překračujeme limit 25 kilometrů za hodinu. Řídítka držíme pevně za ergonomické gripy. Vše je na dosah a máme přehled a kontrolu nad situací. Ve stoupání na nejsilnější režim dopomoci a se zařazeným lehkým převodem máme pocit, že nás nic nezastaví. Motor má sílu, kopec zdoláváme jako nic a už směřujeme zase dolů a na další horizont. Celkově na nás z elektrokola dýchá souhra rámu, motoru, pevných komponentů a ostatních součástek. Funguje to dohromady jako dobře sehraný orchestr bez jediného zádrhelu anebo kompromisu. I základní vidlice funguje spolehlivě a umí přežehlit jemné nerovnosti a hrboly. Nemůžeme jinak než chválit, protože je to opět poctivé a neošizené elektrokolo. Rychlá a agresivní jízda brzy odhalí slabá místa a rezervy, ale pro civilizované používání a běžné uživatelky to bude skvělý společník. Dámy zpozorněte, pan Veliký přichází a bylo by lehkomyslné nechat ho jen tak projít…

Text: Pavel Nekvinda, Petra Zavřelová, foto: Ondřej Vysypal

 

SPECIFIKACE 4EVER COMFORT SPORT TREK

Cena: 58 990 Kč

Rám: alu 6061 E-cross frame integrated

Vidlice: SR Suntour NEX RLO

Motor: Bafang M400 (80 Nm)

Displej: Bafang DP C18

Baterie: Topband IH1 integrated 36 V / 630 Wh

Nabíječka: 42 V / 4 A

Převodník: Bafang Maxdrive 44 zubů

Řazení: Shimano Deore, 10 rychlostí

Přehazovačka: Shimano Deore, 10 rychlostí

Kazeta: Shimano 10 rychlostí, 11–46 zubů

Řetěz: Shimano, 10 rychlostí

Brzdy: Shimano Disc MT201 (kotouče 180 / 160 mm)

Brzd. páky: Shimano Disc MT201

Náboje: Shimano M3050

Ráfky: Mach1 630 DISC

Pláště: Schwalbe Landcruiser

Pedály: Union SP-600

Řídítka: 4EX sand blasted

Představec: 4EX sand blasted, polohovatelný, s měnitelnou výškou

Sedlovka: 4EX sand blasted

Sedlo: Selle Royal Talisman

Příslušenství a doplňky: zadní nosič, stojan, blatníky, přední a zadní světlo napájené z baterie

Hmotnost: 24,5 kg

Barva: rose cupra

Cena: 58 990 Kč

Výrobce a distributor: www.4ever.cz

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.
LASOUL

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one