Změny jenom k lepšímu

Vylepšená verze praktického elektrického MPV od Peugeotu.

Dnes nebudeme psát o sportovní eleganci a ladných křivkách nějakého nabušeného vozu se lvem ve znaku, nýbrž sáhneme po jednodušším a funkčním tvaru. Tedy po elektrické osobní dodávce, která nám pomůže převézt tři elektrokola a hned potom ještě dva vánoční stromečky. Řeč je o osobně-užitkovém automobilu Peugeot e-Rifter, který se dočkal jemného faceliftu a drobných vylepšení. S předchůdcem jsme měli tu čest už loni, takže nyní jsme nasedli do pokračovatele Peugeot e-Rifter GT Line, abychom zjistili změny. Během testu nás zastihl sníh, což jsme uvítali. Díky nízkému těžišti, perfektnímu rozložení hmotnosti a preciznímu elektrickému pohonu se i s takovýmto osobně-užitkovým MPV jezdí na sněhu pomalu jako se čtyřkolkou. Rozhodně bezpečně, bez stresu ze zrádných stoupání a zasněžených zatáček, a dokonce i bez obav, zda v pořádku sjedeme zasněžený nebo zledovatělý padák od lesa dolů do vesnice.

DESIGN A KAROSERIE

V kostce řečeno se jedná o automobil pro přepravu pasažérů i rozmanitého nákladu. Na délku měří toto užitkové MPV 4,4 metru a má praktický interiér s dostatkem prostoru vzadu na třech samostatných sedačkách a s možností jejich variabilního posunu nebo sklápění až do vytvoření zcela rovné ložné plochy. Díky výšce karoserie přes 1,8 metru je i sezení vyšší a s velkorysým prostorem nad hlavou pro celou posádku. Pro všechny je uvnitř místa víc než dost, stejně jako nechybí možnost uložení věcí do dveří anebo praktických schránek. Po designové stránce nejvíce upoutají dynamické linie přední partie, nové tvary světel a centrální znak na moderní masce. Díky širokým podběhům kol, bočním ochranným lištám, střešním ližinám a náznaku spoileru nad zadním oknem je celá silueta vozu sportovní a mimořádně atraktivní. Uvnitř je pak útulno a posádka se těší z příjemných materiálů a pohodlí. Řidič si užívá novou přístrojovou desku se středovým úložným prostorem, typickými ovladači, vylepšeným systémem Peugeot i-Cockpit, velkým 10palcovým displejem a také přidanými pádly pod volantem pro dvoustupňovou rekuperaci. Díky velkým proskleným plochám je uvnitř hodně světla a nikdo netrpí pocitem stísněnosti.

ENERGIE A JÍZDA

Snadnější a mnohem příjemnější se nám zdá být obsluha a projev pohonu při srovnání minulého testovaného vozu se současným modelem. Karty jsou rozdány stejně – 100 kW výkonu elektromotoru přenášených na přední kola sílou až 270 Nm točivého momentu. Zdrojem energie je akumulátor o kapacitě 50 kWh (využitelných je 45 kWh), jenž zajišťuje dojezd až 340 km v ideálních podmínkách a při nižších rychlostech. Pro běžné ježdění na kratší vzdálenosti počítejte s dojezdem někde mezi 250–280 kilometry. Po najetí na dálnici to bude ještě méně, takže i když nejedeme naplno maximální rychlostí 135 km/h, ale snažíme se plachtit v pravém pruhu zhruba mezi autobusy a kamiony rychlostí do 110 kilometrů za hodinu, i tak bude maximální dálniční dojezd někde kolem 200-230 km. Už jsme to psali u sesterského konceptu jiné značky koncernu PSA – k maximální spokojenosti s tímto autem chybí v podlahovém akumulátoru pár desítek kilowatthodin navíc. Potom by to byla značka ideál.

VERDIKT

Co se týče jízdních vlastností, tak cestování s modelem e-Rifter je skutečně pohodové, tiché a jízda plavná. Podvozek tlumí, je komfortní a přitom v zatáčkách dobře drží stopu, ani na sněhu jsme nezaznamenali sebemenší zaváhání. Chválíme celkem rychlé nabíjení výkonem až 100 kW a vybavení tepelným čerpadlem pro maximální komfort na palubě. Pro nabíjení elektrokol využijeme i vnitřní zásuvku na místě spolujezdce. Cena modelu začíná na 925 tisících korun, testovaná a lépe vybavená verze GT stojí v krátké verzi karoserie od 975 tisíc korun, lze pořídit také delší a sedmimístnou verzi L2. Více na www.peugeot.cz.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one