Nejkratší cestou ke spokojenosti

Test elektrokola Lovelec Drago s vynikajícím poměrem ceny a výkonu.

Domácí značku Lovelec z Českého Těšína netřeba obšírně představovat, neboť na domácím trhu je stálicí. V nabídce má širokou škálu modelů a velice populární jsou například její elektrické skládačky i cestovní e-biky. Také horská elektrokola Lovelec mají co nabídnout, ať už je to model Sargo (testovali jsme v loňském roce), anebo nejvyšší model Drago.

FUNKCE I ESTETIKA

Devětadvacetipalcový hardtail Lovelec Drago má sošnou siluetu, sportovně-rekreační geometrii a kvalitní rám z hliníkové slitiny 6061. Moderní tvar disponuje šikmou horní rámovou trubkou přecházející hladce přes sedlovou trubku až do zadní části na horní vzpěry. Určitým poznávacím znamením značky je vyztužení rámu krátkou navařenou spojkou mezi sedlovou a rámovou trubkou v její horní části, pod sedlem. Vzniká tím miniaturní trojúhelníček, který sice nemá praktické využití (jedině snad pro zavěšení elektrokola), ale designéři si s ním poradili a začlenili ho do svého žluto-černo-antracitového představení. Zmíněné barvy jsou ty, které esteticky dominují, a nutno říct, že celek je sportovně-elegantní a líbivý a žlutá v něm doslova hraje.

KVALITNÍ OSAZENÍ

Všechny spoje na rámu budí důvěru, takže nás může uklidnit, že silný středový motor Dapu je pevně ukotven na svém místě a zadní stavba společně se středovou oblastí dokáže v záběru poskytnout dostatečnou tuhost a perfektní přenos energie na zadní kolo. V přední části je do rámu vsazena vzduchová vidlice RST s dálkovým zamykáním z řídítek. Kokpit je decentní a funkční, vše je na svém místě a jako pověstné „cé-em-el“ mu dominuje displej na středu řídítek, který je barevný a najdeme na něm veškeré informace. Ovladač motoru je pak u levého gripu ve formě subtilní plastové krabičky. Z dalších komponentů zmiňme kvalitní řadicí soustavu Shimano Deore a také spolehlivé a účinné brzdy od stejného japonského výrobce.

ELEKTRICKÝ SYSTÉM

Motory Dapu mají na trhu nelehkou pozici, protože prosadit se mezi velkými výrobci a dominantními motoráři není jednoduché, nicméně jde o hardwarově i softwarově kvalitní pohonnou jednotku a funkční systém. Charakteristické jsou trochu překotnější rozjezdy, nicméně při správném nastavení se i tyto dají zmírnit. A převažujícím dojmem je překvapivá síla motoru, jenž nemá problém ani v nejtěžších pasážích. Jeho papírových 95 Nm se sice neprojevuje tak razantně jako třeba nejvyšší turbo nebo power režimy jiných značek, ale že by ztrácel? To ani náhodou!
Hovoříme-li o výkonu a síle motoru, tak jsme opakovanými testy různých elektrokol s pohony Dapu dospěli k poznání, že vždy a u každého testera na začátku převládala skepse a opatrnost, ale na konci byla spokojenost, ba nadšení. Takže platí, že Dapu je příjemným překvapením už několikátou sezonu.

ENERGIE MÁME DOST

Aby motoru nedošel dech, je tu zásobárna energie v podobě akumulátoru o skutečně dostatečné kapacitě 720 Wh. Baterie je vsazena do spodní rámové trubky a plynule tak navazuje na dole umístěný motor, aby bylo i těžiště elektrokola blízko zemi a co nejvíc ve středu. Z našich jízd máme asi nejextrémnější poznatky při nájezdu 55 kilometrů se zhruba 800 nastoupanými metry a občas v hodně divokém tempu roklemi a údolími. Po návratu nám zbývalo ještě nějakých 45 % baterie, a to jsme se s nejvyššími režimy motoru nijak nežinýrovali a občas baterku zatížili a zahřáli v nejvyšším režimu motoru na maximum. Proto nemáme důvod zpochybňovat teoretickou hodnotu maximálního dojezdu až 170 kilometrů, kterou výrobce uvádí v katalogu. V ideálním prostředí, u lehkého jezdce, bez velkých kopců a na nejnižší dopomoc je to skutečně možné.

VERDIKT

Lovelec Drago je povedeným univerzálním e-bikem pro uživatele, kteří hledají oporu i podporu na dlouhých výletech a cyklistických výpravách. Není potřeba ho trápit na skalkách a v rozmlácených úvozech, protože jeho parketou je zajistit perfektní zážitek a dovézt e-bikera – jedno jestli staršího, mladšího, zkušenějšího anebo začátečníka – pohodlně a bezpečně do cíle. Jako celek funguje spolehlivě. Uměli bychom si představit zpříjemnění jízdy třeba odpruženou sedlovkou, ale jinak tento stroj bereme jako povedené elektrokolo, které udělá radost. A za cenu, za kterou ho nyní výrobce nabízí na svém webu, je to rovněž mimořádně výhodná nabídka.

Technické údaje:

Cena: 44 990 Kč (ZVÝHODNĚNÁ OD VÝROBCE)
Rám: alu 6061
Vidlice: RST Aerial AIR, se zámkem na řídítkách, zdvih 100 mm
Motor: Dapu, 36 V, 250 W/750 W, středový, 95 Nm
Baterie: Samsung 21700, Li–ion, 20 Ah (720 Wh), integrovaná
Displej: Dapu LCD
Ovládací panel: vodotěsný, funkce walk assist
Dojezd na jedno nabití: až 170 km
Nabíječka: 36 V, 2 A, doba nabíjení 4–6 hodin
Řazení: Shimano Deore
Přehazovačka: Shimano Deore, 11 rychlostí
Řetěz: KMC
Kazeta: Shimano 11–51 zubů
Kliky: Prowheel 175 mm, převodník 38 zubů
Brzdy: Shimano MT501, kotoučové, hydraulické, 180 mm
Ráfky: alu 29“, dvoustěnné, dráty nerez
Sedlo: Selle Royal
Představec: Promax
Řídítka: Promax 720 mm
Velikosti: 17, 19, 20,5“
Hmotnost: 25 kg
Maximální nosnost: 140 kg
Výrobce a distributor: www.lovelec.cz

Informace o pojištění elektrokol najdete zde.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.
LASOUL

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one