Značka MG patří pod čínský koncern SAIC Motor a na domácím trhu předvádí neuvěřitelné výkony na to, že tu je teprve od roku 2021. Otevírá nová dealerství a dobře se jí daří prodávat zejména auta se spalovacími motory. Ve středu zájmu je také se svými elektromobily, které vynikají lákavou cenou a překvapivou kvalitou i funkcí. MG5 se zapsalo do povědomí tím, že je prvním elektrickým kombíkem na domácím trhu.
DESIGN A KAROSERIE
Jeho karoserie se dá označit jako nadčasová, zvlášť v této elegantní stříbrné metalíze. Přední maska s nízkým profilem je moderní a dravá, v jejím středu najdeme také krytou zdířku pro nabíjení. Oproti tomu boční část vozu a zadní partie už jsou bez výraznějšího prvku a vypadají standardně, jen s dynamičtějšími křivkami karoserie. Boční dveře jsou vytaženy nahoru na úkor překvapivě drobných a celkem nenápadných okenních výplní. To proto, že karoserie musí pasovat na podvozek spalovacího vozu i elektromobilu, jenž musí pojmout ještě baterii uloženou v podlaze.
Uvnitř MG5 je moderní interiér, jenž se všemi displeji a ovladači vypadá kompaktně a celistvě, i když pár věcí může stále tahat za oči anebo se jevit konkrétnímu uživateli trochu nedotaženě či kostrbatě. Například ovládání infotainmentu nebo klimatizace, případně motiv Eco Blue na ventilaci, doplněný podsvětlenou modrou linkou, anebo některé až skoro neprakticky lesklé plochy. Sedadla jsou komfortní a velký přístrojový štít před řidičem a také středový dotykový displej infotainmentu dobře čitelné. Jako celek auto funguje a k interiéru nelze mít zase tolik výhrad, bylo by to zbytečné hnidopišství.
ENERGIE A JÍZDA
Podvozková platforma disponuje baterií 61,1 kWh (využitelná je 57,4 kWh) a elektromotor pohání přední kola výkonem 115 kW (156 koní). Krouťák 280 Nm je občas nad síly přilnavosti pneumatik a zvláště v mokru a vlhku zimních silnic přední kola tu a tam podklouzla. Na suché silnici byla jistota adheze samozřejmostí a průjezdy zatáčkami hbité, mimo jiné také díky asistenčním systémům MG PILOT. Hmotnost vozu je těsně nad hodnotou 1,6 tuny, a proto se dá jezdit i celkem ekonomicky. Nejnižší průměrnou spotřebu jsme měli ve městě, a to k 16 kWh
/ 100 kilometrů, což by odpovídalo dojezdu přes 350 kilometrů. Bylo to ale na poměrně krátkém úseku. Jinak jsme jezdili za víc a například se dvěma elektrokoly na nosiči jsme měli problém dostat se v průměru pod 26 kWh, ale je pravda, že cesta zahrnovala jak dálnici, tak horská stoupání.
Výbava vozu dlouhého 4,6 metru je praktická. Zahrnuje tažné zařízení pro nosič elektrokol a také profilované střešní ližiny pro uchycení příčníků a upevnění dlouhých předmětů nebo sportovní výbavy. Dále tu je zavazadelník, jenž uspokojí základním objemem 479 litrů, a navíc se dá sklopením zadních sedaček zvětšit na 1367 litrů pro převoz většího nákladu. Pro dobrodruhy, cestovatele i kutily je k dispozici zásuvka V2L. Díky tomu můžeme napájet drobné spotřebiče a například i nějaké nářadí nebo baterie elektrokol přímo z elektromobilu. Vpředu pod kapotou pak nechybí příplatkový frunk neboli malý zavazadelník sloužící k uložení kabelů a příslušenství.
VERDIKT
Elektrické kombi MG5 se ukázalo v nejlepším světle jako spolehlivý a pohodlný dopravní prostředek, jako pracovní a praktické auto s výbavou a konektivitou a také jako zábavné přibližovadlo, které pokaždé řídíme s chutí a radostí. Ne, nepřetéká nadbytečnými koňmi a nezarazí vás při akceleraci do sedačky, ale má mnoho jiných pozitivních vlastností a kvalit. Cena modelu s menší baterií 50,3 kWh začíná na 849 000 Kč, námi testovaný vůz s větším akumulátorem a příplatkovou výbavou stál 1 067 790 Kč.
Více informací u dealerů značky anebo na www.mgmotor-czech.cz.