Značka Tenways vznikla před několika lety jako crowdfundingový startup s přímým prodejem, ale nyní již funguje na bázi distributorů a obchodníků. Na trh dodává moderní, funkční a designově i technicky propracované modely elektrokol s cílem vyřešit problémy lidí s dojížděním a přispět k bezemisnímu transportu a redukci individuální automobilové dopravy ve městech. Sídlo a zázemí má v Nizozemsku a od letošního roku začala s aktivním budováním prodejní a servisní sítě také v Česku. Stylový městský model Tenways Ago T si klade za cíl poskytnout co nejlepší zážitek za řídítky, jednoduchou obsluhu i manipulaci a také pocit bezpečí a solidnosti. Kromě udržitelnosti a zelené mobility staví do popředí rovněž velmi dobrý poměr ceny a kvality svých výrobků.
SÍLA A POHODLÍ
Elektrokolo má solidní a bytelný rám z hliníkové slitiny se zářivě bílým lakem a precizně provedenými detaily a veškerými přechody a svary. Součástí rámu je také nápaditě tvarovaný zadní nosič. Vnitřní vedení bovdenů, hadic a kabelů a maximální uhlazenost a integrace jsou samozřejmostí. Středobodem tohoto e-biku je motor Bafang M420, což je osvědčená a kvalitní pohonná jednotka. Energie pro jeho pohon je ukryta v baterii s kapacitou 504 Wh integrované do rámové trubky. Z dalších moderních prvků vyzdvihněme přední a zadní světla (opět ladně integrovaná do rámu, respektive zadního nosiče), blatníky s precizním krytím před nečistotami, dále stojánek, zmíněný zadní nosič a také řemenový pohon Gates a špičkovou zadní nábojovou převodovku Enviolo. Tím máte nadobro pokoj od mytí a mazání řetězu a štelování řazení pro spolehlivý chod. Namísto toho si užíváte ticha řemenového přenosu síly. Řadíte pomocí ergonomického otočného měniče Enviolo na pravém gripu.
ZVLÁDNE I LEHKÝ TERÉN
Tenways Ago T se na první pohled jeví takřka dokonale, moderně a uhlazeně, tak jsme byli zvědaví, jak se projeví při testovacích jízdách. Ze zmíněného výčtu klíčových komponentů zmiňme ještě hydraulické kotoučové brzdy, přední odpruženou vidlici pro komfortní průjezd přes nerovnosti a také mnoho pohodlných a ergonomických doplňků včetně odpružené sedlové trubky. Kolo se skvěle řídí a je stabilní díky širokým řídítkům. Pneumatiky o průměru 28“ mají trekové CST pláště se specifickou konstrukcí pro použití na elektrokolech a také se zesílenou ochranou proti defektu. Nejlépe je tomuto elektrokolu na hladkých cyklostezkách, silnicích nebo šotolinových pěšinách. Poradí si ovšem i s členitějším terénem, zvládne drkotání po polňačce nebo lesní cestě. Povedená a nanejvýš praktická je ochrana před bahnem a nečistotami ve formě blatníků – tím pádem se jedná o skutečně každodenního parťáka a celoroční elektrokolo. Rám se dodává v jedné velikosti a uspokojí jezdce nejrůznějších postav. Ačkoli existuje i pánská verze modelu, a sice Tenways Ago X, nikde není psáno, že na modelu Ago T musejí jezdit jenom dámy. Vždyť konstrukce rámu je nanejvýš bytelná, přístup do sedla komfortní a vhodný i pro muže. Nota bene, když existuje také černá varianta rámu – to by pak bylo pánské městské e-SUV jako vyšité, jen mít o něco macatější pneumatiky!
BAFANG NA JISTOTU
S rozjezdem elektrokola není sebemenší problém a má ho na starosti zmíněný motor Bafang. Model 420 neboli MaxDrive je známou a již v několikáté generaci existující, a tudíž osvědčenou pohonnou jednotkou od největšího výrobce motorů pro elektrokola na světě. Krouticí moment 80 Nm stačí ke zdolání jakéhokoli převýšení, jeho projev je relativně tichý a kultivovaný. Kolo se dá propojit také s aplikací Tenways App. Kdo však není příznivcem aplikací, tomu úplně bohatě stačí středový barevný LCD displej s veškerými potřebnými údaji od rychlosti a ujeté vzdálenosti až po zbývající kapacitu baterie. Jeho čitelnost je dobrá i na slunci a jezdec jej má stále před očima. Změnu režimu motoru anebo aktivaci integrovaných světel provádíme na řídítkovém ovladači se zapuštěnými a subtilními tlačítky u levého gripu a v pohodlném dosahu prstů.
Dojezd elektrokola se pohybuje podle terénu a převýšení a hmotnosti jezdce až kolem 60 nebo 70 kilometrů, což je skvělý výsledek, vezmeme-li v úvahu značnou hmotnost samotného elektrokola blížící se 30 kilogramům. Celková nosnost je pak stanovena na 150 kg a nosnost zadního nosiče je 25 kilogramů.
VERDIKT
Toto elektrokolo rozhodně vypouští povedené mimikry, neboť namísto jeho skutečné ceny by mu i oko znalce hádalo klidně o deset nebo dvacet tisíc korun více. Výbava je kvalitní, zpracování na vysoké úrovni a originalita i styl na velmi vysokých bodových hodnotách. Výbava skvěle podpoří každodenní elektromobilitu za jakéhokoli počasí. Dá se s ním pěkně svézt zejména po městě a okolí v rámci výletů nebo dojíždění do práce či za nákupy. Vyjížďky do přírody je dobré pečlivě naplánovat, neboť pneumatiky nejsou určeny do náročného terénu a ani geometrie klonící se nepokrytě k městskému naladění není zamýšlena na strmé sjezdy. Nicméně když už do hloubi lesa zajedete, můžete počítat s tím, že z něho také v pořádku vyjedete. Tenways Ago T vás v tom nenechá a nebude mít ani na přírodním povrchu větší problém. Toto elektrokolo se povedlo a je vidět, že jej navrhoval tým lidí, kteří o životě s elektrokolem jen neteoretizují a nevyprávějí, ale skutečně jej žijí naplno.
TENWAYS AGO T – technické údaje
CENA: 64 790 Kč
Rám: Al slitina 6061
Vidlice: odpružená a uzavíratelná, zdvih 100 mm
Motor: Bafang M420, 250 W, 80 Nm
Baterie: 504 Wh (36 V, 14 Ah), články LG
Displej: TFT LCD barevný
Kliky a převodník: Al slitina, řemen Gates CDX
Carbon Belt, rozsah změny převodu až 310 %
Brzdy: Tektro HD-275 N, kotouče 160 mm
Sedlo: Selle Royal
Pevné komponenty: Al slitina
Příslušenství: světla, stojánek, blatníky
Hmotnost: 30 kg
Nosnost: 150 kg
Výrobce: www.tenways.com
Více informací o pojištění elektrokol najdete zde.