Základní verze více než dobrá a dostatečná!

Luxusní svezení elektrickým sedanem BNW i4 eDRIVE 35

Je to čtyřkové BMW Grand Coupé se spalovacím motorem? Nebo to už je ta nová elektrická „íčtyřka“? Došlo nám, že tyto otázky se honí hlavou všem, kteří se zvědavě otáčejí za sedanem s nepřehlédnutelným lakem Sunset Orange, když kolem nich projíždí. Ladně, hladce a neslyšně. Anebo trochu drze, rychle a s hukotem pneumatik a bzučením elektrického pohonu.

STRUČNĚ A JASNĚ

Bavorská automobilka přišla s elektrickým sedanem i4, který skutečně vypadá velmi podobně jako zmíněné fosilní čtyřkové BMW Grand Coupé. Rozdíl je pouze v pár detailech vpředu a na zádi a také na použitých kolech. Námi testovaná verze BMW i4 eDRIVE 35 je pomyslným vstupním modelem do celé řady. Ano, teprve nad ní dlí varianty i4 eDRIVE 40 a i4 eDRIVE M50 se silnějšími motory a v případě nejvyšší verze i pohonu 4×4. Ale pozor, i „základní“ varianta umí oslnit a s každou další hodinou, minutou i vteřinou strávenou za volantem této ladné a sportovní zadokolky hrozí, že si ji oblíbíte natolik, že bude potom těžké dát klíčky z ruky. Stoprocentně řidičské auto, které člověka pohltí, zakomponuje přímo do centra dění, do těžiště vozu nad baterii a za motor a nechá jej užít si naplno ten koncert přesných reakcí volantu, jemného a zcela hladkého, lineárního přísunu výkonu od zadních kol a jisté, pevné a stále pohodlné jízdy. Může být skutečně velmi plavná v režimu COMFORT, tichá, jemná a zkrocená v ECO módu, anebo naopak trochu sevřenější, zostřená a pevnější v režimu SPORT. A stále je to stejné auto, jehož všechny tváře jdou ruku v ruce s ekonomickou jízdou a příznivou spotřebou. Vynikající aerodynamika dlouhé karoserie se splývavou zádí, lehký a pevný skelet, hmotnost 2065 kg i s baterií při délce auta 4783 mm, to vše jsou parametry, které se podílejí na vynikajícím mixu překvapivě ekonomického provozu a současně sportovní jízdy podle aktuálního přání.

INTERIÉR A VÝBAVA

Uvnitř vozu se nejde cítit jinak než svátečně, protože pohodlné a skvěle nastavitelné sedačky posádku vtáhnou do jiného světa. Sportovní kožený volant s vyhříváním, umělá kůže a obložení interiéru dubovým dřevem, perlové lišty a ambientní osvětlení vytvoří příjemné prostředí při jakékoli cestě, ať už za pracovními povinnostmi nebo za zábavou. Dva příplatkové pakety Business Class a Innovation v souhrnné ceně asi 120 tisíc korun dodají vozu hromadu komfortních a přístupových prvků a také automatické asistenty pro laserová světla a samotnou jízdu.

MOTOR, JÍZDA A NABÍJENÍ

Základní parametry vozu jsou motor o výkonu 210 kW (286 koní), maximální točivý moment 400 Nm, pohon zadních kol a baterie o velikosti 70,2 kWh s využitelnou kapacitou 67 kWh. Akumulátor je vyskládaný z 11 cm vysokých článků v podlaze vozu a podílí se na sníženém těžišti a vynikajícím rozložení hmotnosti. Jak jsme již naznačili v úvodu, tak tento elegantní a nepřehlédnutelný sedan, nabroušeně přikrčený na svých 18palcových kolech, dokáže oslnit hned několika aspekty. Jednak skvělou dynamikou a tím, jak pracuje s výkonem necelých tří set koní. Zrychlení z nuly na 100 za 6 vteřin a maximální, velice snadno dosažitelná rychlost kolem 190 km/h jsou toho důkazem. Auto je stabilní ve vysokých rychlostech i při změnách směru a nabízí lehké a bezpečné průjezdy vlásenkami s trakcí pevně pod kontrolou. Druhým překvapením při jeho používání je civilní projev auta na každý den, které dokáže řidiče i posádku hýčkat pohodlím a potěšit překvapivě vysokým dojezdem až kolem 450 kilometrů. Takové hodnoty samozřejmě dosáhneme pouze rozumnou jízdou a s optimálním mixem dálnice a okresek. Znamená to spotřebu někde mezi 16 a 14 kWh na 100 kilometrů. Pokud bude dálnice převažovat a řidič občas popustí uzdu svým pudům a testování dynamického zrychlení, bude zásoba energie v akumulátoru stačit tak na 350 až 300 kilometrů dojezdu, což je rozmezí spotřeby od 19 do 22 kWh během opravdu svižné jízdy. To je podle nás skvělá hodnota, neboť navíc můžeme využít rychlého nabíjení až 180 kW. Výborně se pracuje také s rekuperací, jejíž intenzitu lze nastavit individuálně. Součástí výbavy je palubní nabíječka 22 kW s konektory CCS Combo a Mennekes.

VEZEME E-BIKE

Námi testovaný vůz nebyl vybaven tažným zařízením, takže jsme se uchýlili pouze k převozu jednoho elektrokola na půldenní výlet a přiblížení se do hor. S trochou snahy by se do zavazadelníku a prostoru vzniklého sklopením zadních sedaček daly umístit i dva e-biky. Zavazadelník sám o sobě má objem solidních 470 litrů a sklopením zadní řady získáme dokonce 1290 litrů praktického a podlouhlého tvaru, což v nouzi postačí i na přespání, anebo se dá využít pro převoz většího nákladu a delších předmětů.

VERDIKT

Po týdenním ježdění s tímto povedeným elektromobilem jsme došli k závěru, že i nejslabší varianta ze tří verzí je vynikající a ke spokojenému životu úplně stačí. Perfektní dynamika, vysoká míra bezpečí včetně ohromujících brzd a komfort pro celou posádku. Pokud existuje nějaká přímá konkurence pro značku Tesla, tak je to možná právě řada i4 od BMW. Ve srovnání se zmíněnou americkou značkou nabízí BMW podle našeho názoru skutečně sofistikované technologie podvozku a pohonu, mnohem lepší a propracovanější jízdní vlastnosti, širší možnosti nastavení vozu, osobitější a luxusnější interiér a opravdového ducha auta a řidičské zážitky. Je to bavorák se vším všudy. Že je dražší než Tesla Model Y, momentálně nejprodávanější evropský vůz? To je přeci v pořádku, protože BMW i4 je za prvé lepší auto, za druhé není spojeno s pološíleným miliardářem utrženým z řetězu. Kdybychom si měli vybrat mezi těmito dvěma vozy, tak raději připlatíme a bereme ten s modro-bílou roztočenou vrtulkou ve znaku. Základní cena testované verze BMW i4 eDRIVE 35 je 1 352 000 korun, cena testované verze s příplatkovou výbavou činí 1 655 502 Kč včetně DPH.

Více informací na www.bmw.cz anebo u dealerů značky.

|       PRO

  • luxusní design zvenku i uvnitř
  • kombinace pohodlí, komfortu a sportovních parametrů
  • špičková technika a podvozek

|       PROTI

  • nemá pohon 4×4 jako nejvyšší verze M50

 

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Vytisknout

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Informace na našem webu jsou pro všechny zdarma, oproti tomu magazín je zpoplatněn. Můžete si ho tedy objednat pohodlně až do vaší schránky formou předplatného tištěné verze anebo do vašeho počítače, tabletu či chytrého telefonu.

E-bike od a do z

Doporučujeme

RoadCycling.cz

roadcycling.cz

electricbikers.cz

Mitsubishi Motors

https://www.mitsubishi-motors.cz

www.repase-aku.cz

https://www.ervpojistovna.cz/cs/pojisteni-jizdnich-kol

PowerBox.one

www.powerbox.one