Sportovní, futuristická, moderní i univerzální, hbitá, mrštná a rychlá je hybridní Kia Sportage ve verzi motorizace 1.6 T-GDI PHEV. Benzinový pohon kombinovaný s elektromotorem dává vozidlu výkon 195 kW (265 koní) a točivý moment 350 Nm při 1500 otáčkách. Moderní SUV se vskutku futuristickými tvary karoserie včetně neotřelých detailů nabízí pohon na všechna čtyři kola a současně velmi úsporný provoz díky kombinaci spalovacího motoru a elektrického pohonu napájeného baterí o kapacitě 13,8 kWh. Při klidné jízdě nejen na okreskách, ale i na dálnici a s nabitou baterií můžete mít spotřebu mezi dvěma až třemi litry na sto kilometrů. Naopak při vybitém akumulátoru a dálničním tempu bude takové vozidlo lepší šatit než živit! Primárním cílem hybridního motorizace je využití kombinace a synergie obou pohonů, takže je třeba baterii dobíjet.
Podvozek je sportovně tužší, pochopitelně dokáže tlumit nerovnosti a pohltit kdejakou díru, ale na odiv dává svou zálibu ve změnách směru i razantnější jízdě, kdy si nechá celkem dost líbit. Naopak při najetí do terénu je jízda příjemná a pohodlná i v rozbitých korytech díky pohonu na všechna čtyři kola. Čísla 540 a 1715 jsou litrové hodnoty objemu zavazadelníku za zadními sedadly v prvním případě a se sklopenou druhou řadou sedadel ve variantě většího objemu v případě druhém. To potom snadno naložíme buď hodně zavazadel a dalšího nákladu anebo také jedno nebo dvě elektrokola, i když ložná plocha není zcela rovná, ale je tam menší schodek.
Benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI má výkon 132 kW a zbytek dodává elektromotor. Čistě na elektriku má Kia Sportage dojezd přes 50 km, což je velmi příjemné zejména ve městech a při ranních startech a popojíždění. Auto je uvnitř relativně prostorné, ačkoli karoserie je zvenku kompaktní a působí menším, sevřeným dojmem. Rozhodně tu ale máme co do činění s výstředně řešenou přední maskou a zajímavým tvarem LED svítilen, které nesou signifikantní prvky značky Kia. Nejinak je tomu i vzadu, kde jsou boční LED svítilny spojeny propojovacím svítícím pásem. Uvnitř najdeme funkční i luxusní, lesklé prvky. Infotainment ovládáme dotykovou lištou pod středovou obrazovkou. Z pohledu ergonomie a přesnosti všech povelů je potřeba si systém nejprve osahat a zvyknout si na to. Třešinkou na dortu jak pro řidiče, tak pro posádku, je kvalitní audiosystém, posuvné střešní okno a také zajímavé příplatkové bezpečnostní a parkovací systémy. Dá se říct, že řidič i posádka jsou uvnitř tohoto modelu Kia Sportage jako v bavlnce.
Více informací o modelu Kia Sportage najdete zde.